י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפרסומים בעקבות סכסוך

'אישורי זקן' ללוחמי אש דתיים בימי הספירה

מכבאות והצלה ישראל מכחישים כי ניצב הכבאות הורה שלא לגדל זקן בימי ספירת העומר. לטענתם, ועד העובדים פרסם זאת בעקבות סכסוך מתמשך ביניהם • "בחדרי חרדים" מביא את מכתבו של הרב חיים פרל הרב הראשי לכבאות והצלה - המביא פתרון יצירתי בנושא

'אישורי זקן' ללוחמי אש דתיים בימי הספירה
כיבוי והצלה צילום: פלאש 90

במסגרת סכסוכי העבודה בין הנהלת מערך כבאות והצלה לבין ועד העובדים, ביקשו הבוקר בועד העובדים לנצל את הסוגיה הרגישה של מסכות האוויר במערך הכבאות והתאמתם לבעלי הזקן שברובם נמנים על הציבור החרדי והדתי, לצורך יצירת מהומה תקשורתית תוך שהם מאשימים את הניצב דדי שמחי כאילו הוא מבקש להצר את צעדיהם של לוחמי האש הדתיים. כך טוענים בצערך הכיבוי וההצלה.

מהפרסומים עלתה התמונה כאילו ישנם הוראות חדשות המונעות מלוחמי האש הדתיים לגדל זקן בימי ספירת העומר, תוך ניצול הבורות של הציבור בסוגיה ותוך התעלמות מכוונת מהעובדה שסוגית מסכות האוויר לבעלי זקן במערך הכבאות הינה סוגיה שנידונה כבר משנת 2014 ועדיין לא הוכרעה על ידי הרבנים הראשיים לישראל, ואילו שמחי נכנס לתפקידו בשנת 2017.

"בחדרי חרדים" מביא את מכתבו של הרב חיים פרל הרב הראשי לכבאות והצלה אשר מאז מינויו לפני כשנה עוסק רבות בנושא ובניסיון להביא לפתרון יצירתי הלכתי אשר יאפשר לבעלי זקן שלא לוותר עליו ועדיין לשמור על חייהם בבואם להיכנס לזירות מורכבות בהם הם נדרשים לצורך הצלת חיי אדם לחבוש את מסכת האוויר, שעל פי הוראות היצרן והתקן הבינלאומי איננו מגן עליהם.

לצורך כך, אף התקיים דיון מעמיק אצל הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, אשר טרם נתן את פסיקתו ההלכתית הסופית בשל מורכבות הסוגיה שעוסקת בהצלת חיי אדם ובהגנה על חייהם של לוחמי האש הדתיים מחד ומנגד עומדת על קיום האמונה בגידול הזקן ללא שום פשרות.

כ"פשרה" זמנית הוצא נוהל ביניים אשר יאפשר לבעלי הזקן לגלח אך ורק את הקטע הצמוד לצוואר, אשר איננו נחשב על פי ההלכה כחלק מהזקן אשר עליו ישנו איסור "פאת הזקן" ובכך יתאפשר להגן על חייהם בעת חבישת מסכות האוויר.

בהתאם לפשרה הזמנית הוציא הרב פרל את מכתבו לממזי"ם ומתחי"ם בכבאות והצלה אשר יעבירו לאישור רבנות כבאות והצלה את המבקשים לגדל זקן בימי ספירת העומר כנוהל חריג, למרות שבמהלך השנה הם מגלחים את זקנם.

ב"ועד העובדים" של כבאות והצלה אשר מנהלים סכסוך מתוקשר נגד מינויו של נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הוציאו הבוקר הודעה לכלי התקשורת כאילו וישנם הנחיות חדשות שאוסרות על גידול זקן בימי ספירת העומר בכבאות והצלה. אך, מכתבו של הרב פרל מערב חג הפסח המתפרסם ב"בחדרי חרדים" מוכיח את ההפך.

לוחמי האש זקן דדי שמחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד