י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגלל לימוד ספר 'התניא'

בביקור: ראש הישיבה חשף "מעשה קונדס"

ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי חשף לרבני בני ברק ובמיוחד לרב החדש רבי חיים יצחק אייזיק לנדא 'מעשה קונדס' משותף לו ולגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה • צפו בתיעוד ובסיפור שנחשף לראשונה 

בביקור: ראש הישיבה חשף "מעשה קונדס"
רבני בני ברק אצל הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

רבני בני ברק החדשים הגרש"צ רוזנבלט והגרחי"א לנדא הגיעו היום (א' דחול המועד פסח) לביקור חג בבתי גדולי ישראל בבני ברק, לאחר הביקור אצל גדולי ישראל בירושלים, המשלחת יחד עם ראש העיר אברהם רובינשטיין - הגיעה למעונם של ראשי ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי וקיבלו את ברכתם. 

בביקור אצל הגרב"ד פוברסקי, שיבח ראש הישיבה את מהלך האחדות ההיסטורי ואת האחריות המוטלת על כתפי הרבנים החדשים להמשיך להנהיג את מערכת הכשרות הנודעת. בדבריו הודה גם לראש העיר אברהם רובינשטיין שהוביל את המהלך, שאף עלה מספר פעמים אליו בעניין. בדבריו עורר על מספר נקודות בהם לדעתו צריך להקפיד יותר באפיית מצות כפי שנכח בעצמו לראות בביקור במאפיית מצות בעיר.

הרבנים הבטיחו לראש הישיבה להטמיע את הארותיו במערכת הכשרות בשנים הבאות. והזכיר את החומרות השונות הנהוגות בכשרות המוקפדת. בהמשך הביקור עלה דיון אודות לימוד החסידות והגרב"ד אמר כי לא כל אחד ראוי ללמוד ולהבין, בדבריו חשף הגרב"ד פוברסקי אודות ימיו בישיבת פוניבז' וסיפר כי בחדרו בישיבה היה גם ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דוב לנדו ועמם היה בנוסף בחור מבית חסידי שהיה הוגה רבות בספרי חסידות, אנחנו ידענו שהוא לא מבין כל כך את האמור בהם ועשינו לו מעשה קונדס, הלכנו לספריית הישיבה ביקשנו מהספרן ספרי קבלה והעתקנו שורה מספר זה שורה מספר אחר ככה מילאנו דף שלם והבאנו לו, אמרנו לו תראה הגיע תורה חדשה מהרבי... הוא התחיל לקרוא ואמר זה דברים נפלאים מתוקים מדבש...

הגרב"ד סיפר את הדברים לרבה של בני ברק החדש, אשר הינו מחסידות חב"ד ובנוסף שיבח הגרב"ד את הרב לנדא האב ואמר "הוא הקפיד על כל החומרות וההכשר שלו היה אחד הטובים ביהדות החרדית. ועכשיו ברוך ה' שממשיכים הלאה כי אין כלי מחזיק ברכה אלא השלום". 

רבני בני ברק אצל הגרי"ג אדלשטיין. צילום: באדיבות המצלם

 

הרב משה יהודה לייב לנדא הרב ברוך דב פוברסקי הרב שבח צבי רוזנבלט קונדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד