כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פורים בא: מסיכה, איפור ומה שביניהם

רגע לפני שאתן מתכננות את 'מריחת הפנים' לילד כחלק מהתחפושת, כדאי שתקראו • האיפור יכול בהחלט להחליף את המסכה, אם רק מורחים אותו נכון • ירין שחף, מאפר לאומי, עם טיפים ואזהרות

פורים בא: מסיכה, איפור ומה שביניהם



פורים כבר כאן, ואיתו התחפושות והאיפור. אין כמו יום זה לתת ביטוי ליצירה, דרור לדמיון ולפנטזייה.

ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות האיפור מסביר כי השנה במיוחד, מוצפים השווקים בחומרי איפור מיובאים, רובם מצוינים והם מופיעים בשלל גוונים וטקסטורות, "אבל תמיד חשוב לבדוק את תווית רישיון משרד הבריאות".

"בפורים בפרט המלצתי לבצע איפורי ניסיוני תרום המסיבה בשטח קטן שליד האוזן או הצוואר ע"מ לוודא את תגובת העור לחומרים חדשים במיוחד אצל ילדים שאינם מורגלים לאיפור יום יומי. אצל אלה עלולה להתפתח אלרגיה ובמקרים קיצוניים הופעת פצעונים שאח"כ קשה להיפתר מהם".

"זהירות משנה בכל הקשור לעפרונות עיניים, התייחסו אליהם כמוצר הגינה לכל דבר, העברתם מאדם לאדם עלולה להוביל לדלקות עיניים".

מבצעי גוף ועד תוספות שיער

ירין מפרט את הכללים לאיפור חג נכון ובלתי מזיק:

איפור במקום מסיכה:

פורים הוא זמן שמחה וריקודים . לעיתים התחפושת המושקעת שכה עמלנו עליה מבעוד מועד, עלולה תוך זמן קצר להפוך למסורבלת להפוך ונטל שעות ארוכות. גם האופציה של מסיכת גומי או פלסטיק לא בדיוק אידיאלית. לכן אין כמו מסיכות פנים (ציור פנים מצוייר) הן אישיות ייחודיות (יש רק אחת כזו), יצירתיות ובעיקר לא מכבידות .

לפניכן המדריך המלא לאיפורי פנים:

צבעי פנים וגוף:

החומרים הנכונים לציור על פנים הם "צבעי גוף" על בסיס מים (מופיעים לרוב בפלטה עם כמה גוונים יחדיו) ניתנים לרכוש בחניות לאיפור מקצועי או בחניות למכשירי כתיבה.

מציירים איתם בעזרתם מכחולים, רגילים, נקיים ממש כמו שמציירים על בד. לאחר שהצבעים מתייבשים (מקסימום עשר דקות) הם לא נמרחים והופכים לעמידים. (לפני הרכישה יש לוודא את האותיות הקטנות :"באישור משרד הבריאות) ניתן להסרה ע"י מגבוני לחות מים ולאחריהם מים וסבון.

טושים ולורדים:

השנה ניתן למצוא בחנויות מובחרות טושים מיוחדים (על בסיס מים) שכתוב עליהם באנגלית: "טאטו באדי" אלה מותאמים במיוחד לעור הגוף וניתנים להסרה בעזרת מגוון לחות. כל טוש מסוג אחר, אסור ומסוכן מאוד בשימוש מאחר והוא מכיל תוצר של תעשיית נפט ובמגע עם העור הינו רעיל.

עפרונות עיניים צבעוניים:

אלה נהדרים לשימוש אך יש להיזהר איתם במגע קרוב לעניים . מוצרי איפור - הינם מוצר היגייני לכל דבר, אין להשאיל או להחליפם מאדם לאדם, קיים חשש לדלקת עיניים, או גירוי עור.עפרונות איפור - שלא נמרחים בקלות עלולים לגרום לשפשוף ולשריטות בעור כתוצאה מניסיונות חוזרים לצייר בעזרתם. (שימוש באיפור בעזרת פחם או גירים צבעוניים, הינו מסוכן(

תוספות שיער:

שפמים וזקנים ניתן להדביק בעזרת דבק גוף בלבד (להשיג בחניות מתמחות לאיפור וקוסמטיקה) להסרתם נדרש "נוזל הסרה" דבק גוף הוא על בסיס אלכוהולי ואינו מומלץ לשימוש אצל ילדים. האחרון בשימוש בעיקר בתעשיית התיאטרון . לילדים מומלץ על שימוש בפרווה סינטטית שאינה דליקה ומוצמדת בעזרת גומי סביב הפנים או עם מעט וזלין ל"תוספות של גבות"

פיאטים ואבני חן מפלסטיק:

ניתן לעטר את ציורי הפנים באבנים דמויי אבני חן, או פאייטים ססגוניים. את אלה ניתן להצמיד לפנים בעזרת וזלין.

פורים שמח!
יריב שחף מסיכה איפור חג הפורים תחפושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד