י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המו"מ הקואליציוני בחולו של מועד

דיווח: התיק החלופי שהוצע לכחלון וסירב

נתניהו ממשיך לנסות ולהרכיב את ממשלתו גם בימים אלה, על פי דיווח בחדשות 13, האחרון הציע לכחלון תיק בכיר אחר במקום את תיק האוצר, אך הוא על ארבעת המנדטים שלו, מסרב | בתוך כך, יתכן והחלום של סמוטריץ' להיות שר המשפטים לא יתגשם

דיווח: התיק החלופי שהוצע לכחלון וסירב
נתניהו עם כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעוד ראשי המפלגות החרדיות לקחו פסק זמן מהעיסוק בהרכבת הממשלה מפני קדושת המועד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה מאז הוטלה עליו מלאכת ההרכבה על ידי נשיא המדינה רובי ריבלין, לסגור את מה שניתן בינתיים עם השותפים האחרים.

לאחר שנפגשו אתמול לראשונה צוותי המו"מ של 'הליכוד ו'ישראל ביתנו', אמש דווח ב'חדשות 13' כי נתניהו הציע ליו"ר 'כולנו' השר משה כחלון שזכה ב-4 מושבים בכנסת את תיק החוץ במקום תיק האוצר בו הוא מחזיק כעת ומעוניין להמשיך, כחלון סירב להצעה וממשיך להישאר נאמן לבוחריו, להם אמר, "אם לא אהיה שר האוצר, לא אהיה בפוליטיקה".

ההערכה היא כי למרות קוטנו של כחלון, נתניהו צפוי להיענות לכל דרישותיו, שכן בלעדיו אין לו ממשלה יציבה ומסתמן כי גם בקדנציה הבאה הוא ישרת את העם ממשרד האוצר. 

עוד דווח, כי למרות התעקשותו של יו"ר 'האיחוד הלאומי' בצלאל סמוטריץ' לקבל לידיו את תיק המשפטים, ראש הממשלה צפוי לשדרג דווקא את איש אמונו שר התיירות כיום יריב לוין לשר המשפטים.

סמוטריץ' לא מראה סימני כניעה ומבהיר שוב ושוב בעיקר מעל גבי חשבון הטוויטר שלו, כי הוא יהיה שר המשפטים הבא ויהי מה, "הניסיון של מערכת המשפט להתערב בהליך הדמוקרטי הוא חמור. אני מגיע למשרד כדי לתקן עיוותים של 30 שנה ואחזיר את בית המשפט לתפקידו המקורי - לפתור סכסוכים", אמר הח"כ בראיון ל'ערוץ 13' והוסיף, "נחוקק את פסקת ההתגברות ונחזיר את היועמ"ש להיות מי שמייעץ ולא מי שמחליף את שיקול הדעת של השרים".

מוקדם יותר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו ועקץ, "תכל'ס, קצת לא נעים לי שחוקרים ופרקליטים צריכים לעבוד בחול המועד במקום להיות עם המשפחה בבית כדי לנבור בעברי ולתפור לי תיק. חבר'ה, תפירה היא מלאכה אסורה בחול המועד (בטח מלאכת אומן, ואתם הרי אלופים בזה). יהיה לכם מספיק זמן אחר כך..."

כאמור, אתמול (ראשון) נפגשו לראשונה צוותי המו"מ של הליכוד בראשות השר יריב לוין, ו'ישראל ביתנו' בראשות ח"כ עודד פורר, בה הציגו האחרונים את דרישותיהם בממשלה הבאה שתקום, בנושאי הביטחון, הקליטה והעלייה וכן דת ומדינה.

משה כחלון בנימין נתניהו שר החוץ בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד