כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התלונה נגד 'המסית' מאשדוד הועברה לפרקליטות

למרות שפרטיו מופיעים ב-144, רק בזכות הפרסום ב'בחדרי חרדים', הגיעה המשטרה אל יעקב אטיאס • עו"ד צבי רוזנטל: "העברת התיק מעידה כי מדובר בעבירה חמורה"

אטיאס מאיים. צילום מסך
אטיאס מאיים. צילום מסך



לפני כחודשיים וחצי, בתקופה בה הותקף הציבור החרדי בכל כלי התקשורת, שודרה כתבה ב'חדשות 10' על הדרת נשים, במהלכה נראה יעקב אטיאס, תושב רובע ג' באשדוד, מאיים בחמת-זעם לפגוע בחרדים.

בכתבה צוטט אטיאס: "אם לא תהיה מלחמת אחים פה, לא ייפסק כל העניין הזה". הוא המשיך והצהיר: "אני אקח עוזי ואני אירה בכמה, בעשרה כאלה".

שבוע מאוחר יותר, התייצב עקיבא ויינגרטן, חבר בפורום 'בחדרי חרדים', בתחנת משטרת רמת-גן, והגיש תלונה נגד יעקב אטיאס. לדבריו, בעקבות דברי השטנה של אטיאס, הוא חש מאויים באופן אישי.

עוד בנושא:
ביוזמת 'בחדרי חרדים': תלונה נגד ה'מסית מאשדוד'
חלם באשדוד • המשטרה לא מצליחה למצוא מסית נגד חרדים באתר 144

בתלונה שהגיש למשטרה, כתב: "כחרדי, אני מרגיש מאויים על ידי אדון יעקב אטיאס תושב רובע ג' באשדוד, שהוא יירה בי ובמשפחתי, ויבצע בנו רצח כפי שהצהיר. אני מבקש ממשטרת ישראל לטפל במקרה כמו כל איום לרצח".

"אני מתבייש בשביל המשטרה"

במסגרת מעקב של אתר 'בחדרי חרדים' אחר התלונה - ותלונה נוספת שהוגשה בתחנת משטרת אשדוד - התברר כי למשטרה אין קצה חוט לגבי זהותו של האיש, למרות שהוא התראיין בשמו המלא בחדשות 10, ואף הצהיר היכן הוא מתגורר.

חיפוש מהיר באתר 144 גילה את שמו וכתובתו של אדם העונה לשם זה. כתב 'בחדרי חרדים' התקשר לפני שבוע וחצי למספר המופיע באתר - ושוחח עם האיש. כבר בפתיחת השיחה הודה אטיאס כי הוא אכן האיש שהתראיין בכתבה.

לאחר השיחה התקשר כתב 'בחדרי חרדים' למשטרת אשדוד, ומסר את הפרטים. ממשטרת אשדוד נמסר בתגובה: "תיק החקירה לא נסגר. הפרטים יבדקו ויצורפו לחקירה שעדיין מתנהלת בנושא".

השבוע פנתה המשטרה לכתב 'בחדרי חרדים' ועידכנה, כי הסתיימה החקירה שהתנהלה נגד החשוד יעקב אטיאס, בחשד כי הצהיר לרצוח עשרה 10 חרדים, וכי התיק הועבר לפרקליטות לכיש לעיון והחלטה.

מגיש התלונה, עקיבא וינגרטן, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "חבל מאוד שהיינו צריכים להגיע למצב כה מביש שאזרחים צריכים לעזור למשטרת ישראל לעשות את עבודתה ועוד בכאלו דברים פשוטים, כמו למצוא אדם שרשום ב-144. אני באמת מתבייש בשבילם. במקביל, אני מאוד מקווה לטובת כולנו, אזרחי מדינת ישראל, חרדים וחילונים, שהרשויות יעשו את המוטל עליהם ויתייחסו לאזרחים בשויוניות, בטיפול מהיר והוגן לכל הסיפור.

עו"ד צבי רוזנטל אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי העברת התיק אל הפרקליטות מעידה, כי לא מדובר בדבר של מה בכך. "העברת התיק מהתובע המשטרתי להכרעת הפרקליטות, מעידה כי מדובר בעבירה חמורה, וכי יהיה על הפרקליטות לבחון האם בחומר הראיות אשר בידי המשטרה די כדי להגיש כתב אישום, לחילופין, באפשרות הפרקליטות להחזיר את התיק למשטרה להשלמת חקירה נוספת. לאחר גיבוש כל הראיות ומשקלן, תגיש הפרקליטות כתב אישום כנגד המסית".

צפו באיומים • הכתבה ששודרה בחדשות 10:




אשדוד המסית מאשדוד הדרת נשים פרקליטות עקיבא ויינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד