י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תושב חו"ל? שלם 20% מס על רכישת דירה בישראל

מצוקת הדיור החריפה גרמה לחברי הכנסת להפוך את הצעת החוק של ח"כ סולודקין להצעה לסדר • לפי ההצעה: תושב חו"ל הרוכש דירה בישראל ישלם מס נוסף של 20%

פרויקט בניה
פרויקט בניה



מליאת הכנסת הפכה הערב (ג) את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) של הח"כית מרינה סולודקין (קדימה), להצעה לסדר. זאת בהסכמת הח"כית היוזמת, סולודקין.

הצעת החוק באה לקבוע כי יוטל מס בשיעור של 20% משווי המכירה על תושבי חוץ הקונים מקרקעין בישראל.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה במחירי הדירות: הן דירות להשכרה והן דירות למכירה. כתוצאה מכך, רבים מאזרחי ישראל השייכים לשכבות החלשות ולמעמד הביניים אינם מסוגלים לשכור או לרכוש דירה. עלייה זאת במחירי הדירות הייתה לאחת הסיבות העיקריות של גל המחאה החברתית בחודשים האחרונים.

"אנו עדים גם לתופעה נוספת: רכישה מסיבית של דירות ובתים בישראל על ידי תושבי חוץ שמחזיקים בדירות ובתים אלה בתור נכס. תושבי חוץ אלה אינם מתגוררים בעצמם בדירות שהם רוכשים בישראל וגם אינם משכירים אותן לאזרחי ישראל. כתוצאה מכך, ישנם היום בתי מגורים ואפילו שכונות מגורים (בעיקר באזורי הביקוש) שנרכשו על ידי תושבי חוץ ואף אחד לא מתגורר בהן.

"תופעה זאת מביאה לצמצום המלאי הקיים של דירות למכירה ולהשכרה, לעליית מחירים נוספת ומחריפה את בעיית המחסור בדיור בר השגה.

"לכן מוצע להטיל מס בשיעור של 20% משווי המכירה על תושבי חוץ הקונים מקרקעין בישראל, במטרה להקטין את רכישת דירות על ידם ולהגדיל את מלאי הדירות למכירה ולהשכרה לאזרחי ישראל".

6 ח"כים תמכו בהפיכת הצעת החוק להצעה לסדר ולא היו מתנגדים לכך. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.
מרינה סולודקין דירה מס חו קניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד