י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר יממה סוערת

פרץ עושה סוף לשמועות: "עובדים בתיאום ובאהבה"

לאחר שהבוקר (שלישי) דווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' כי ישנם חילוקי דעות קשים ב'איחוד מפלגות הימין' וב'איחוד הלאומי' האשימו את סמוטריץ' כי חצה קווים אדומים בכך שהציג דרישות קואליציוניות ללא תיאום ואף נשקלה היפרדות שתי המפלגות • הערב, מרגיע הרב פרץ את הרוחות 

פרץ עושה סוף לשמועות: "עובדים בתיאום ובאהבה"
הרב פרץ וסמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הדיווחים הבוקר על קרבות בתוך מפלגת 'איחוד מפלגות הימין' בין יושבי הראש חה"כ בצלאל סמוטריץ' העומד בראשות 'האיחוד הלאומי' והרב רפי פרץ העומד בראשות 'הבית היהודי' - פרץ עושה סוף לשמועות.

הערב (שלישי) צייץ פרץ, "אני משלים שעות בחיק המשפחה אחרי מערכת בחירות אינטנסיבית אני רוצה להדגיש, הקשר ביני לבין ידידי ורעי בצלאל מצוין. אנחנו שותפים ועובדים ביחד בתאום ובאהבה גדולה וכך בעזרת השם זה יימשך. לטובת עם ישראל והציונות הדתית".‏

בכך ניפץ פרץ את הדיווחים לאורך היום על כך כי קיים כעס מצידו לאחר שסמוטריץ' פעל לבדו ללא תיאום וגיבש את מסמך הדרישות שהוצג בפני 'הליכוד'.

סמוטריץ' עצמו הודה על ההבהרה וכתב בתגובה לפרץ; "יחד נמשיך בעזרת השם לעבוד כתף אל כתף כדי למקסם את ההישגים של הציונות הדתית ומדינת ישראל בממשלה הבאה".

כזכור, הבוקר דווח על חילוקי דעות במפלגת 'איחוד מפלגות הימין' בין יושבי הראש הרב פרץ  לסמוטריץ' סביב המו"מ, כשלראשונה נשקלה האפשרות לפירוק השותפות.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בעקבות התנהלותו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מול הליכוד, שהייתה ללא תיאום מלא עם יו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ - נשקלה האפשרות לפירוק השותפות.

בפרסום נאמר, כי אמש התבטאו בכירים בסביבתו של פרץ ואמרו כי, "הוא (סמוטריץ' א.ק.) חצה את הקווים האדומים והציג את הדרישות הקואליציונית שלו כאילו הן דרישות של כל הרשימה".

עוד דווח כי אתמול בעשר בלילה הייתה אמורה להתקיים שיחת ועידה בין סמוטריץ‘ לבין אנשיו של פרץ, אלא שהיא בוטלה במחאה על התנהלותו של סמוטריץ‘ בעקבות כך שהציג דרישות ל'ליכוד' מבלי להתייעץ עם פרץ או לקבל את הסכמתו.

"הוא מנסה להוביל את המו“מ הקואליציוני לבד ועל הראש של פרץ“, צוטטו מקרובי פרץ בידיעות; לטענתם, "ההתנהלות שלו מביכה. הוא הוציא טיוטה של דרישות שבכלל לא מקובלת עלינו. אנחנו לא מבינים מה הוא מנסה לעשות. סמוטריץ‘ הציג דרישות שבכלל לא קיימות, הוא צריך לזכור שאנחנו 4 והוא 3.”

כאמור, פרץ שקל ביממה האחרונה לפרק את השותפות ובכך להקטין דרסטית את כוחו של בצלאל סמוטריץ', שיישאר עם 2 מנדטים בלבד בכנסת. דבר שיגרום לאיתמר בן גביר להישאר מחוץ לכנסת.

בצלאל סמוטריץ הרב רפי פרץ איחוד מפלגות הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד