י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי ההישג המרשים של ג'

האם אלי ישי ימונה לשר בממשלה הבאה?

יו"ר תנועת 'יחד' שפרש מהמירוץ לכנסת והעביר את תמיכתו ל'יהדות התורה', טוען כי נתניהו הוא זה שהניע אותו לתמוך ב'יהדות התורה' ובתמורה לכך שלא איבד קולות לגוש הימין יתמנה לשר | נתניהו לפי שעה לא מכחיש 

האם אלי ישי ימונה לשר בממשלה הבאה?
יו"ר 'יחד' אלי ישי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האמנם? יו"ר תנועת 'יחד' אלי ישי טוען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לו אישית להתמנות לשר בממשלתו אם הוא יביא את 'יהדות התורה' להישג של שמונה מנדטים, כפי שאכן קרה, כך דיווח אמש (שלישי) הכתב הפוליטי עקיבא נוביק ב'חדשות 13'.

על פי דיווחו נתניהו לא מכחיש זאת.

יצוין כי אלי ישי טען לאורך קמפיין הבחירות שלו כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הטיל ווטו על מינויו לשר, דבר שהוכחש על ידי דרעי עצמו ועל ידי ראש הממשלה בראיונות רדיופוניים. 

לפני כחודשיים, בראיון ל'ערוץ 7' סיפר אלי ישי, "נתניהו התקשר אליי, ביום רביעי כמדומני, ואמר שדרעי הטיל וטו על החיבור ועל המינוי של שר בממשלה הבאה במסגרת החיבור עם הבית היהודי", אמר ישי והוסיף "ביבי הבין שהמצב הוא מורכב ומסובך. המשכנו במשא ומתן וראינו שזה לא יהיה שייך, מקום תשע, ושצריכים לצאת לדרך כי אנחנו שווים כמובן הרבה יותר".

ישי המשיך למתוח ביקורת על דרעי באותו ראיון ותהה, "עד כמה אדם יכול לרדוף? אם לא בש"ס אז במקומות אחרים גם אתה מטיל וטו? דברים מוזרים מאוד, כן. אני ממש מרחם עליו".

השר דרעי הכחיש זאת בעצמו בראיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל והבהיר, "אני לא מתערב בשום אופן בעולם בהרכבת רשימות של שום מפלגה. לא התערבתי ואני לא מתכוון להתערב. כמו שאני לא מוכן שיתערבו אצלי במפלגה, למעט מועצת חכמי התורה שקובעת אצלנו את הרשימה".

בראיון שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו למשה גלסנר ברדיו 'קול ברמה', ימים ספורים לפני הבחירות, הוא הכחיש את ההאשמות שטפל ישי על דרעי ואמר, "השר אריה דרעי לא הטיל שום ווטו על אלי ישי, זה לא נכון. דחפתי למפץ החרדי כי חשבתי שצריך ללכד את כל הציבור החרדי יחד. אני לא הולך לחלק כרגע לא תיקים ולא ציונים".

האם דברים ישתנו? בימים הקרובים נגלה.

הרכבת ממשלה בנימין נתניהו אלי ישי אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד