י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יאיץ את הרכבת הממשלה?

דיווח: החרדים מסכימים לחוק הגיוס ודורשים החרגה

העיכוב העיקרי שהסתמן בהרכבת הממשלה, הוא המו"מ מול ליברמן, שעם חמשת המנדטים שלו מגיע עם דרישות מפליגות שעומדות בסתירה עם דרישות החרדים שהשיגו יחדיו 16 מנדטים, כאשר חוק הגיוס הינו המכשול העיקרי • הבוקר מדווח כי החרדים מציעים מתווה • ליברמן טרם הגיב

דיווח: החרדים מסכימים לחוק הגיוס ודורשים החרגה
גפני וליברמן בועדת הכספים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם נמצא פתרון למכשול העיקרי שבהרכבת הממשלה הבאה? על פי דיווחו של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', מתגבש מתווה מצד החרדים בנושא חוק הגיוס, כאשר על פיו, החוק שגיבש משרד הביטחון בימיו של ליברמן כשר, לא ישונה, כפי שהוא דורש, אולם הם מתנים זאת בהוספת סעיף לחוק לפיו כל בחור שירצה לשבת וללמוד תורה, יוכל להמשיך ולעשות זאת.  

כמו כן, על פי הדיווח החרדים דורשים להעביר חוק יסוד ערך לימוד התורה. והם מעריכים כי בג"ץ לא יוכל לפסול אותו בשל היותו חוק יסוד בעל מעמד מיוחד. ליתר ביטחון הם דורשים כי חוק פסקת ההתגברות יעבור לפני חוקי הגיוס וערך לימוד התורה, בכדי להבטיח שלבג"צ לא יהיה התוקף לבטלם.

מצדו של ליברמן טרם נשמעה תגובה או אישור למתווה שכזה שהונח בפניו או בפני נציגיו למו"מ הקואליציוני.

נזכיר, כי אמש דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חדרים', כי לקראת פתיחת שיחות המו"מ בין סיעת 'יהדות התורה' ל'ליכוד', נועדו אתמול (שלישי) ראשי הסיעה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, כדי לחדד את הדרישות מול 'הליכוד'. 

השניים נועדו במשך כחצי שעה במשרדי בית המדרש המרכזי של חסידות גור וזאת, לאחר שהשניים נועדו במשותף במעונו של האדמו"ר מגור. השיחה בין השניים נסובה סביב דרישות התפקידים בתוך סיעת 'יהדות התורה'.

במהלך הפגישה הובהר, כי יש לעמוד בהסכם הפנימי ובסעיף שנחשף ב'בחדרי חרדים' ולפיו, התפקידים בין ראשי הסיעה יהיו שווים וכן יהיה שוויון במקומות הבאים ברשימת 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'.

כך, ראשי התנועה ליצמן וגפני יקבלו תפקיד שווה ערך, כגון סגן שר במעמד שר במשרד הבריאות ויו"ר וועדת הכספים, שהוא שווה ערך לתפקיד שר בכיר, שכן הוא חולש על העברות התקציביות שעוברות דרכו.

כמו כן, גם בין התפקיד השני ב'דגל התורה' לבין סגה"ש מאיר פרוש סוכם על תפקיד שווה, כאשר ב'יהדות התורה' ידרשו לשניים את תיק השיכון במתכונת סגן שר במעמד שר וכן תפקיד נוסף, כשלאחרונה עולה תיק הרווחה כאופציה ולאיוש התפקיד, עולים שמותיהם של חברי הכנסת אורי מקלב ומאיר פרוש.

אביגדור ליברמן הרכבת ממשלה חוק הגיוס מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד