כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה'גביר' של פורים • כך נולדה המתיחה ששיגעה את הרשת

חבריו של פנחס פרידמן, חסיד בן 24, החליטו למתוח את הקהילה בלונדון • "הוא זכה במאות מיליוני ש"ח" • אתרים רבים, כמו ynet ואחרים 'נפלו בפח', והחברים מסבירים ל'בחדרי חרדים' איך עשו זאת

לא זכה בלוטו הבריטי, פנחס פרידמן
לא זכה בלוטו הבריטי, פנחס פרידמן

מתיחת הפורים שהגו מספר צעירים חרדים מלונדון הצליחה להסעיר את הרשת, ולהפוך לשיחת היום בקהילה החרדית בשכונת סטמפורד-היל.

פנחס פרידמן, אברך חסיד סאטמר, בן 24, נוהג מידי חודש למלאות טופס לוטו. אמש (ג') החליטו חבריו למתוח את אנשי הקהילה החרדית בלונדון.

בשעת לילה לקחו שניים מחבריו לעבודה כתבה על זכייה בלוטו מאתר האינטרנט של ה-BBC, רשת החדשות הגדולה במדינה, וערכו בה שינויים קלים. כך, למשל, שמו של הזוכה שונה לשמו של האברך.

בכתבה הוסיפו חבריו ציטוטים בשמו על הזכייה. "הקשבתי לרדיו והייתה ההגרלה אז הקשבתי, לא חשבתי שאזכה במשהו. הוצאתי את הכרטיס והקשבתי בהלם כשאחד אחרי השני המספרים שבחרתי הופיעו", כתבו בשמו.

עוד הוסיפו, כי הזכייה לא משנה את דרכו המקצועית. בשם רעייתו כתבו: "זה סכום עצום של כסף, אבל אנחנו מתכוונים להפוך את משפחתנו וחברינו למיליונרים. הם היו המומים".

סכום הזכייה, על פי הכתבה המפוברקת, הוא 37.4 מיליון ליש"ט (למעלה מ-220 מיליון שקל) בהגרלת ה-Euromillions. על פי הכתבה, זהו סכום ההגרלה הגבוה ביותר שבו זכה אי-פעם יהודי בממלכה.

את הכתבה המפוברקת הפיצו חבריו בקבוצות הנייעס בבלקברי ובמיילים ששוגרו לחבריהם. תוך שעות ספורות קיבל פרידמן עשרות שיחות טלפון מקורבים ובני משפחה, אשר ברכו אותו לרגל הזכייה.

אך בדיקה של 'בחדרי חרדים' מעלה, כי מדובר במתיחה. בהגרלה שנערכה אתמול במדינה לא נמצא זוכה. שמואל ש., אחד מחבריו של פרידמן ותושב השכונה, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על השתלשלות הדברים: "פנחס עובד באטליז מוכר מאוד בסטמופרד היל. הוא נוהג למלאות טופס לוטו מידי חודש, בטענה כי יום אחד הוא יהפוך להיות מולטי מיליונר.

"לכבוד פורים, החלטנו לעשות לו מתיחה, וחבר שעובד איתו באטליז וחבר נוסף, החליטו לערוך את הכתבה ללא ידיעתו. הוא היה מופתע מכמות התגובות שקיבל, אך הפעם האחרונה שהוא מילא טופס לוטו היתה לפני שבועיים, ללא קשר להגרלה הנוכחית".

לידי כתב אתר YNET הגיעה הכתבה ושם דיווחו עליה כחלק מחדשות היום בעולם. באתר לא בדקו את הפרטים ואף ציטטו את דבריו של פרידמן שהופיעו בכתבה של ה-BBC - כתבה שכלל לא נכתבה מעולם.

צריכים עוד הוכחה שפורים כבר כאן?!









חרדים לוטו אנגליה סטמפורד היל פנחס פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד