י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורה לחב"דניקים

100 שנים אחרי: בית הארחה ראשון בעיירת החסידות

בשורה משמחת לחב"דניקים בפרט ולשוחרי החסידות בכלל - אחרי עשרות שנים מאז עזב האדמו"ר החמישי את העיירה ליובאוויטש, בערב פסח נפתח בית הארחה ראשון בעיירה לטובת הבאים לפקוד את ציונם של שני אדמו"רי השושלת הטמונים בה

100 שנים אחרי: בית הארחה ראשון בעיירת החסידות
בית הארחה ראשון בעיירה ליובאוויטש ברוסיה צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה בעיירה ליובאוויטש: לראשונה מאז יצא האדמו"ר החמישי של חב"ד, הרבי הרש"ב זצ"ל את העיירה ליובאוויטש שברוסיה במלחמת העולם הראשונה, הסתיימה בשבוע שעבר, י"ג בניסן בנייתו של בית הארחה הראשון במקום.

י"ג בניסן הוא יום ההילולא של האדמו"ר ה'צמח צדק' זצ"ל - האדמו"ר השלישי בשושלת ליובאוויטש - שמנוחתו כבוד בליובאוויטש. במקום טמון גם בנו, האדמו"ר המהר"ש, הרביעי בשושלת.

בית ההארחה נבנה על גדת נהר בערעזניא, מול "החצר של רבותינו נשיאנו", בדיוק במקום בו שכן בית ההארחה של ליובאוויטש בתקופת אדמו"ר הרש"ב. על הפרויקט מנצח השליח במקום הרב גבריאל גורדון ובית ההארחה נתרם על ידי כמה נדיבים, בהשתדלותו של 'הצדיק מלנינגרד' השליח הרב יצחק הכהן קוגן.

בעיירה נערכים לבואם של אלפי חסידי חב"ד מידי שנה, בזכות בית ההארחה. זאת, לאחר שבמשך השנים רק מאות בודדות הגיעו למקום מידי שנה בגלל המחסור בבית הארחה ולאור העובדה שליובאוויטש - שבה מתגוררים רק מאות בודדות של תושבים, שאף אחד מהם אינו יהודי - רחוקה ממוסקבה הבירה כדי 7 שעות נסיעה.

בחב"ד בטוחים כי כעת יגיעו למקום אלפי חסידים ומקורביהם מידי שנה, לצד עמך בית ישראל ומושל המחוז אף אישר לבצע שילוט מחודש של העיירה, בשמות המוכרים מסיפורי החסידים. כאות הוקרה לאדמו"רים לבית ליובאוויטש, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד הרחובות ייקרא "שניאורסון".

עיירת ליובאוויטש אדמו"רים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד