י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד מטריד

הנהג ניסה לדרוס החרדים; "יושעה מעבודתו"

תיעוד מטריד: זעקת הנוסעים האומללים ששיוועו לאוטובוס גרמה להם לחסום את האוטובוס שהיה מלא • בתגובה - הנהג ניסה לדרוס אותם בברוטאליות • כך נראה חול המועד כשהתחבורה הציבורית לא מספיקה לשרת את הציבור החרדי בארץ כמו שצריך • צפו בתיעוד המסוכן

הנהג ניסה לדרוס החרדים; "יושעה מעבודתו"
חרדים ע"י אוטובוס 'אפיקים' צילום: צילומסך מתוך הוידאו

הציבור החרדי, שהינו הצרכן הגדול ביותר של נסיעות בתחבורה ציבורית, סובל רבות ממחסור גדול באוטובוסים; בפרט בחול המועד פסח, ופעמים רבות מהתנהגות בלתי הולמת של נהגים. 

בתיעוד שפרסם אתמול כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג בטוויטר, נראה נהג אוטובוס של חברת 'אפיקים' באשדוד נוסע ודורס נוסעים חרדים שמחו על כך שאין להם אוטובוס לחזור הביתה, אחרי ששהו באשדוד בחג, וכל האוטובוסים שעברו בתחנה ברחוב יהודה הנשיא היו מלאים. 

הנהג המשיך לנסוע תוך כדי שניסה לדרוס את הנוסעים; אחד הנוסעים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי חסימת האוטובוס נעשתה מתוך כאב אמתי לכך שאין מספיק אוטובוסים, אך הנהג, במקום להמתין - המשיך בנסיעה. 

הדבר עורר זעם ברשתות וגרף צפיות ושיתופים רבים של אנשים שהביעו זעזוע. ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "הארגון המקצועי מגנה כל הפרעה לנהגי התחבורה הציבורית".

גונן הוסיף: "במיוחד בימים ובשעות בהם הלחץ גדל והנהגים נדרשים לריכוז גבוה ומצד שני אנו דורשים מכל נהג המוצא את עצמו במצב כזה לעצור את הנסיעה, לדומם מנוע - ולהמתין לגורמי האכיפה ולא להמשיך בשום פעולה העלולה לסכן חיי אדם".

משי מלכה, דובר חברת 'אפיקים', נמסר: "אנו רואים את המקרה בחומרה. ללא קשר לנסיבות ולמצוקת הנהגים אין שום הצדקה לסיכון חיי אדם והנהג יושעה מידית מעבודתו עד לבירור משמעתי שיערך בעניינו".

"עם זאת, עלינו להדגיש כי התופעה של ביקוש העולה על יכולות החברות בתקופות החגים הוא חלק מבעיה מוכרת ויש לתת לה מענה ברמה הלאומית, ולא להפקיר את הנהגים לזעם הנוסעים.

"אפיקים, בהתאם לנסיונה ולהוראות משרד התחבורה, מתגברת את קווי השירות במהלך חול המועד במאות אחוזים ובהיקף נרחב ואף משתמשת באוטובוסים נוספים של קבלני חוץ וגם זה לא מספיק למענה על העומס וכך נוסעים מתוסכלים שלא מצליחים לעלות לאוטובוס העמוס חוסמים את הכביש, מסכנים את עצמם ועוצרים את התנועה במרכזי הערים. 

"משרד התחבורה מודע למצב שבו הביקוש בטווח זמן קצר יחסית עולה על היכולת ואנו מקווים שיימצא פתרון בזמן הקרוב".

חברת אפיקים נהג אוטובוס אשדוד דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד