י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"רצחו את מתפללי ביהכנ"ס שלי"

בין הנרצחים בסרי לנקה: שני אחים יהודים

אמש נערך טקס בפרלמנט הבריטי לשני אחים יהודים שהיו בין הנרצחים בסדרת פיגועי חג הפסחא בסרי לנקה - שגבו את חייהם של יותר מ-350 בני אדם • "אמילי חגגה בת מצווה אצלנו בבית כנסת"

בין הנרצחים בסרי לנקה: שני אחים יהודים
אזרחי סרי לנקה מבכים על האסון צילום: רויטרס

אמש (רביעי) הלורד לי דיבר בבית הלורדים הבריטי על אמילי בת-15 ודניאל לינסי בן ה-19 - שני אחים יהודים שהתפללו בבית הכנסת בווסטמינסטר, בו מכהן הלורד לי כנשיא.

האח והאחות היו בין שמונת הבריטים שנספו בפיגועים, שגרמו למותם של יותר מ-350 בני אדם בסרי לנקה ביום ראשון האחרון.

לורד לי אמר: "בעוד שהמטרה של הרוצחים היו משפחות נוצריות - פצצות המחבלים לא הפלו, והם רצחו את משפחת לינזי מבית הכנסת שלי".

הוא הוסיף: "אמילי חגגה בת מצווה אצלנו בבית כנסת; דניאל התעניין במיוחד בחגים יהודיים, הוא בא לבית הכנסת שלנו לפני פורים כדי לעזור לצוות שלנו לארגן את חגיגות הערב; התחייבנו כקהילה להציע את אהבתנו ותמיכתנו למשפחת לינסי ולעשות כל שביכולתנו בכל צעד ושעל".

אביו של דניאל, מתיו לינסי, התראיין לרשת CNN, הוא סיפר בעצב על הפיצוץ ואמר: "כשהפצצה התפוצצה - קשה לתאר את זה; זה כמו גל שבא בלחץ".

"הילדים שלי היו כל כך נחמדים, הם ירדו למזנון והביאו לי את אוכל ומילאו את הצלחת שלי, ואז אמרתי שאני רוצה קצת יותר - הבת שלי אמרה שהיא תביא לי ואז הפצצה התפוצצה ושניהם רצו לעברי".

לדבריו, "אני הייתי צריך פשוט להישאר ולהגן עליהם בגופי; אבל הם רצו, ואז היה פיצוץ שני ליד המעלית ואז שניהם היו מחוסרי הכרה".

"הבת שלי זזה הבן שלי לא, אישה שהייתה שם הציעה לקחת את בתי למטה לאמבולנס, הייתי זקוק לעזרה בהעברת בני; מישהו עזר לי להזיז אותו דרך המדרגות ושניהם הגיעו לאותו בית חולים".

"נסעתי עם הבן שלי לבית החולים, צעקתי שם לעזרה; איבדתי שם את קולי, האנשים היו מאוד מועילים ונדיבים, הם עשו כמיטב יכולתם".

בינתיים מניין ההרוגים ממשיך לטפס, והיום נמנו 359 הרוגים, בהם 39 אזרחים זרים, ונעצרו למעלה מ- 60 חשודים במעורבות בפיגועים.

סרי לנקה נרצחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד