י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו בדמות כלב

ה'ניו יורק טיימס' פרסם קריקטורה אנטישמית

העיתון הפופולרי ה'ניו יורק טיימס', פרסם קריקטורה אנטישמית ובה נראה טראמפ העיוור, מובל על ידי כלב עם אף ארוך ומגן דוד בדמותו של בנימין נתניהו • העיתון ספג ביקורת והתנצל

ה'ניו יורק טיימס' פרסם קריקטורה אנטישמית
הקריקטורה האנטישמית צילום: 'ניו יורק טיימס'

הניו יורק טיימס התנצל על קריקטורה שבה נראה נתניהו בדמות כלב, כשהוא מוביל את טראמפ העיוור.

האיור פורסם לצד מאמר דעה שמבקר בחריפות את טראמפ על מדיניות ההגירה שלו, הנשיא טראמפ הוצג חבוש בכיפה ומובל על ידי כלב נחייה בעל אף ארוך שעונד מגן דוד על צווארו והוא בדמותו של נתניהו. קונסול ישראל מחה והעיתון התנצל.

הקריקטורה פורסמה בעמוד 16 של העיתון, לצד מאמר דעה המבקר את טראמפ.

בעקבות הפרסום, ולאחר כעס רב מצד מדינת ישראל, פנה הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין להנהלת העיתון והביע את זעמו ואת כעסה של מדינת ישראל בנוגע לפרסום. דיין הבהיר כי "מדובר בקריקטורה אנטישמית, שהימצאותה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

עיתונאים ישראלים בכירים בשפה האנגלית ואנשי תקשורת ישראלים, צייצו את תדהמתם מהקריקטורה, ציוצים שזכו למאות ואלפי שיתופים.

ז'ס פרנצמן עורך מדור דעות באתר 'ג'רוזלם פוסט' צייץ: "פשוט אנטישמיות", פיטר לרנר מי שכיהן כדובר צה''ל לתקשורת הזרה, הביע את תדהמתו בציוץ שהפך לויראלי ותוכנו, גינוי חריף כנגד הקריקטורה האנטישמית.

 

בנו של הנשיא טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, צייץ בטוויטר את זעמו וכתב, "מגעיל. אין כאן מילים לתאר אנטישמיות בוטה. תארו לעצמכם שזה היה במקום אחר חוץ מעיתון שמאלני?".

גורמים במשרד החוץ מסרו כי בעיתון התנצלו על התקרית וטענו כי האיור פורסם ללא ידיעתם. כמו כן, האיור הוסר מרשתות העיתון והבהרה רשמית מטעמו פורסמה.

דונאלד טראמפ בנימין נתניהו ניו יורק טיימס קריקטורה אנשטימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד