י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שש או שבע יריות ואז צרחות"

הרוגה ושלושה פצועים באירוע ירי בבית כנסת חב"ד בקליפורניה

דיווח קשה מקליפורניה, על ירי לעבר בית כנסת המופעל על ידי חב"ד במחוז סן דייגו • עד עתה דווח על הרוגה אחת ושלושה פצועים שפונו לבית החולים • היורה, שמתגורר עם הוריו, ברח מהמקום לאחר הירי, אך הסגיר עצמו למשטרה • אחד הפצועים הוא רב במקום. פצוע נוסף, ילד בן 11

הרוגה ושלושה פצועים באירוע ירי בבית כנסת חב"ד בקליפורניה
זירת האירוע בקליפורניה צילום: צילום מסך

אמש (שבת), במהלך חג שני, אירע פיגוע ירי בבית כנסת של חב"ד בקליפורניה. על פי הדיווחים מהמקום, ארבעה פצועים מבית חב"ד פונו לבית חולים 'פאלומאר'.

בעקבות האירוע הקשה, אשה אחת נפטרה מפצעיה, שלושה נוספים נפצעו בדרגות שונות; היורה ברח מהמקום לאחר הירי, אך הסגיר את עצמו למשטרה.

האירוע התרחש בשעה 11:30 שעון מקומי, כך דווח בחשבון הטוויטר של שריף מחוז סן דייגו. התפילה החלה בשעה 11:00, והירי התרחש כחצי שעה לאחריה.

על פי הדיווחים, המשטרה הגיעה לבית היורה, שמתגורר קרוב למקום האירוע וחי יחד עם הוריו. הפצועים פונו לבית החולים, שניים מהפצועים הם בגירים, אחד מהם משמש כדמות רבנית, שניים נוספים הם צעירים, אחד מהם ילד בן 11.

עוד דווח, כי המשטרה שלחה כוחות לבתי כנסת וכנסיות באזור, מחשש שישנם עוד נפגעים במקום.

לדברי עד ראיה שאשתו שוחחה עם אחד מבאי בית הכנסת, "במהלך הירי בבית הכנסת של חב"ד היו שש או שבע יריות, ואז צרחות, ואז שש או שבע יריות נוספות".

בית החולים מדווח, כי הוא מטפל בארבעה אנשים שנפצעו בבית כנסת ליד סן דייגו, דיווחים סותרים לגבי מצב הפצועים, אין דיווחים רשמיים על מצבם.

סטיב וואוס, ראש עיריית פאוואי, שם נמצא בית הכנסת, אמר: "יש הרוג אחד בירי בחב"ד של פאוואי ליד סן דייגו. היורה היה מישהו עם שנאה בלב".

הנשיא טראמפ בתגובה לירי בבית הכנסת: "מחשבות ותפילות לכל נפגעי הירי בבית הכנסת בפאוואי קליפורניה. אלוקים יברך את כולכם, חשוד נעצר, אכיפת החוק עשתה עבודה יוצאת דופן. תודה!"

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג בתגובה לתקרית הירי: ‏"ההתקפה האנטישמית על בית הכנסת בעיירה poway היא איומה ומדאיגה. אנו בסוכנות היהודית עוקבים בדאגה אחר הדיווחים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומבכים את אבדן החיים. התקפה על כל מי שמתפלל בבית תפילה היא בלתי מוסרית בעליל ויש להיאבק כנגד התופעה הזו בכל החומרה בכל מקום בתבל".

ארצות הברית עדיין מתאוששת מהטבח שאירע לפני שישה חודשים בבית הכנסת בפיטסבורג, שם נאצי טבח באחד עשר מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" ב -27 באוקטובר 2018.

התפללו לרפואת ישראל בן חנה פריבה.

חב"ד יריות בית כנסת קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד