ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
השליח הזמין כל דכפין בפייסבוק

הפיגוע הקטלני בסאן דייגו: היורה הצית מסגד בחודש שעבר

ככל שנוקפות השעות מתבררים פרטים נוספים אודות פיגוע הירי הקטלני שאירע בעיצומה של השבת - יו"ט שני של גלויות בביהכנ"ס חב"ד בסאן דייגו • השליח הזמין כל דכפין וכתב בערב החג: "מי יתן ורוח החופש של פסח תהיה איתנו כל השנה" היורה שהסגיר עצמו, הודה בהצתת מסגד 

הפיגוע הקטלני בסאן דייגו: היורה הצית מסגד בחודש שעבר
השליח על רקע בית הכנסת צילום: גוגל מפות/פייסבוק

זעזוע בעולם היהודי. ככל שעוברות השעות והעולם כולו מתעדכן על אירוע הירי בסאן דייגו, גוברים הגינויים ועמם הדאגות, לאחר שאך לפני ששה חודשים נאצי מתועב טבח באחד עשר מתפללים בבית הכנסת 'עץ החיים' בפיטסבורג, ואתמול בשעה 11:30 הגיע צעיר אנטישמי העונה לשם ג'ון אירנסט, ‏בן ה-19 וביצע את פיגוע הירי בבית הכנסת של קהילת חב"ד בסאן דייגו שבקליפורניה.

הרוצח שניסה לטבוח במתפללים החשיב עצמו כלאומן לבן, והשאיר אחריו מִנְשָׁר אנטישמי וציין כי הוא קיבל מוטיבציה מהפיגוע נגד המוסלמים בניו זילנד בחודש שעבר. איש כוחות הביטחון שאינו בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי והיורה שהספיק לרצוח אשה ולפצוע את הרב ישראל גולדשטיין - שליח חב"ד למקום ועוד שני צעירים ביניהם ילדה בת 11, ברח מהמקום כשעל רכבו סימני ירי.

לאחר שהיורה נמלט לבית הוריו המתגוררים לא הרחק מבית הכנסת, הוא הסגיר את עצמו לשוטרים.

בערב שביעי של פסח כתב הרב גולדשטיין בחשבון הפייסבוק שלו, הזמנה לכל דכפין להגיע לתפילת החג ולסעודת משיח, וסיים את הפוסט ב"מי יתן ורוח החופש של פסח תהיה איתנו כל השנה". כנראה שחופש אמיתי אין ליהודים בגולה, כשהיהודים בגולה עוד מתאוששים מהטבח בפיטסבורג לפני ששה חודשים.

ברשת NBC סן דייגו, דווח כי היורה בבית הכנסת לקח אחריות על הצתת מסגד בחודש שעבר במרחק של 15 קילומטרים מבית הכנסת.

יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג אמר בעקבות הרצח: "ההתקפה האנטישמית על בית הכנסת היא איומה ומדאיגה. אנו בסוכנות היהודית עוקבים בדאגה אחר הדיווחים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומבכים את אובדן החיים. התקפה על כל מי שמתפלל בבית תפילה היא בלתי מוסרית בעליל ויש להיאבק כנגד התופעה הזו בכל החומרה בכל מקום בתבל".

ממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, מסר כי "ארצות הברית סובלת מעלייה חמורה באנטישמיות, בהסתה ובאלימות. ביטויים ורמיזות אנטישמיות מצד התקשורת, התבטאויות של פוליטיקאים, התעוררותן של קבוצות ימין קיצוני כמו שמאל קיצוני סוללים את הדרך לרצח יהודים בחג החירות - חג הפסח, בבית הכנסת".

הנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה, סגן הנשיא מייק פנס וכן מזכיר המדינה מייק פומפאו, גינו את ההתקפה על מתפללי בית הכנסת, ואיחלו החלמה לפצועים, הנשיא טראמפ הודה לכוחות הביטחון שהגיעו מהר למקום, והודה לאיש כוחות הביטחון שלא היה בתפקיד שפתח בירי לעבר הרוצח וכך הביא להפסקת הטבח המתוכנן.

סאן דייגו קליפורניה פיגוע ירי בית כנסת חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד