ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"רצתי עם הילדים והחבאתי אותם"

"הגנה בגופה על הרב": זהו שמה של הנרצחת

בשעה האחרונה הותר לפרסם כי ההרוגה בפיגוע האנטישמי הקשה שאירע בקליפורניה היא גילברט קיי • בין הפצועים: שני ישראלים תושבי שדרות לשעבר

"הגנה בגופה על הרב": זהו שמה של הנרצחת
רויטרס

בשעה האחרונה (ראשון) הותר לפרסם כי ההרוגה בפיגוע האנטישמי הקשה שאירע בקליפורניה היא גילברט קיי, שלפי עדויות של מתפללים שנכחו במקום הגנה בגופה על הרב, בעת שהרוצח הפיק את זממו.

שלושת הפצועים הרב ישראל גולדשטיין, הרב של הבית הכנסת שנורה באצבעותיו, ילדה בת 8 שהגיע מישראל לביקור, והדוד של הילדה אלמוג פרץ בן 34 שגם הוא הגיע מישראל לקליפורניה.

אלמוג פרץ, הוא תושב שדרות לשעבר, ועל פי הדיווח ב'מאקו' הוא ספג כדור שכוון לעבר ילדה בת חמש והציל את חייה. הבוקר הוא סיפר על מה שאירע באותם רגעים.

"נכנס לבית הכנסת בן אדם עם נשק דומה ל-M16, והתחיל לירות לכל עבר, חשבנו שהתקרה נפלה, הסתובבתי וראיתי שהוא מכוון לעברי את הנשק, היו סביבי ילדים קטנים. לקחתי כמה ילדים איתי ורצנו משם, פתחתי את הדלת האחורית עם כל הילדים, והחבאתי אותם באיזה מבנה, בזמן שהרמתי את הילדה המחבל כיוון אלי את הנשק, נפצעתי ברגל". כך דווח ב'מאקו'.

"אני במקור משדרות אז אנחנו קצת יודעים לרוץ מהקסאמים". סיפר אלמוג. שמעון אביטבול, פרדמיק מד"א סיפר גם את אשר אירע בבית הכנסת, "הרב גולדשטיין ספג כדורים בידיו, הוא עטף את ידו עם הטלית, זה מחזה סוריאליסטי, ראיתי את הרוצח יורה באישה, הוא צעק לי שכדי לי לרוץ מהר, התחבאתי מתחת איזה שולחן והרוצח הלך לכיוון אחר".

הרג איש ופצע את הרב ושניים נוספים. הרוצח. צילום: פייסבוק

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנטישמי צעיר פרץ לבית הכנסת ורצח אשה ופצע את הרב ושני צעירים, ביניהם ילדה בת 8. נבדק חשד שהיורה היה מעורב בהצתת מסגד באזור בחודש שעבר.

לפני ששה חודשים נאצי מתועב טבח באחד עשר מתפללים בבית הכנסת בפיטסבורג, ואתמול הגיע צעיר אנטישמי בשעה 11:30 בבוקר העונה לשם, ג'ון אירנסט, ‏בן ה-19 וביצע את הפיגוע בבית הכנסת, הוא החשיב עצמו כלאומן לבן, והשאיר אחריו מניפיסט אנטישמי וציין כי הוא קיבל מוטיבציה מהפיגוע נגד המוסלמים בניו זילנד בחודש שעבר, הוא ניסה לטבוח במתפללים, הפעם בסאן דייגו - קליפורניה.

איש כוחות הביטחון לא בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי והיורה שהספיק לרצוח אשה ולפצוע את הרב ישראל גולדשטיין שליח חב"ד למקום ועוד שני צעירים ביניהם ילדה בת 8, ברח מהמקום כשעל רכבו סימני ירי.

לאחר שברח כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאזור, היורה שמתגורר אצל הוריו לא רחוק מבית הכנסת, הסגיר את עצמו לשוטרים.

ברשת NBC סן דייגו, דווח כי היורה בבית הכנסת לקח אחריות על המסגד בחודש שעבר במרחק של 15 קילומטרים מבית הכנסת.

הנשיא טראמפ והגברת הראשונה, וסגנו מייק פנס, גם מזכיר המדינה מייק פומפאו, גינו את ההתקפה על מתפללי בית הכנסת, ואיחלו החלמה לפצועים, הנשיא טראמפ הודה לכוחות הביטחון שהגיעו מהר למקום, והודה לאיש כוחות הביטחון שלא היה בתפקיד שפתח בירי לעבר הרוצח וכך הביא להפסקת הטבח המתוכנן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד