ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תחזוקה ראויה של ביתנו באמצעות איטום גגות

כאשר מדובר על ביתנו, לרוב אנו מיישמים את הפעולות שיש לבצע בכדי שלמור על תקינות המבנה • בין אם יש צורך לטפל בצנרת, להחליף נורות, לצבוע את הקירות או כל דבר אחר, אנו מודעים לכך שהבעיות לא ייעלמו מעצמן אם אנחנו לא נטפל בהן

תחזוקה ראויה של ביתנו באמצעות איטום גגות
תחזוקת הגג צילום: pixsabay

כאשר מדובר על ביתנו, לרוב אנו מיישמים את הפעולות שיש לבצע בכדי שלמור על תקינות המבנה. בין אם יש צורך לטפל בצנרת, להחליף נורות, לצבוע את הקירות או כל דבר אחר, אנו מודעים לכך שהבעיות לא ייעלמו מעצמן אם אנחנו לא נטפל בהן.

הדבר נכון גם כאשר מדובר על איטום גגות. בכדי לשמור על משטח הגג תקין לכל אורך ימות השנה עלינו לבצע בדיקה מידי כמה זמן ולוודא שאטימת הגג תקינה לחלוטין. המון פעמים אנו נוטים להזניח את הנושא מפני שמדובר על הזמנת בדיקה וכתוצאה מכך הוצאה כספית שהעיתוי שלה עלול להיות מעיק.

מדוע חשוב לבצע איטום גגות?

משטח גג תקין מונע מאלמנטים חיצוניים לחדור אל תוך חלל הבית. לדוגמא, גגות בעלי רעפים שבורים עלולים להזמין יונים שילכלכו את הצבע החיצוני של הבית, ירעישו לנו ובנוסף יביאו עמן חיידקים. מעבר לכך, שברים וסדקים שנמצאים על הגג עלולים לגרום לנו לנזק רב כאשר החורף מגיע לביקור. הנוזלים שמצטברים על הגג עלולים לחדור אל המרחב שלנו דרך התקרה ולגרום לטחב שמסכן את בריאותנו. בנוסף, ישנם המון מקרים בהם הנוזלים אינם נעצרים בתקרה ומתפשטים אל עבר קירות הבית ובמצב כזה כבר מדובר על אי תקינות רצינית במבנה.

המים שמוצאים דרכם דרך הקירות עלולים לפגוש כבל חשמלי ולגרום לקצר. בכדי לפתור זאת, יהיה עלינו להזמין חברת שיפוצים שתאלץ לשבור את הקישר הנגוע, ולהקים אותו מחדש – דבר שעלול לגרום לתהליך מאוד מייאש, לא נוח ובעיקר, יקר מאוד.

בכדי להימנע מסיטואציות כאלה, כל שעלינו לעשות זה להזמין בדיקת תקינות עבור גג המבנה. בדרך כלל מדובר על בדיקה שנעשית אחת לשנה ובה המומחים בתחום בודקים את משטח הגג ומוודאים שאין בלאי שהצטבר לאורך השנה. במידה ויש, מומלץ לבצע איטום גגות מקצועי שתפקידו להחזיק מעמד כמה שיותר זמן.

איך מבצעים איטום לגג

ישנן שתי דרכים מרכזיות שבהן חברות מקצועיות מייעצות לבעלי הבתים לבצע איטום. הדרך הראשונה והנפוצה ביותר הינה איטום על ידי זפת חמה. החומר הכימי מחומם לטמפרטורה גבוהה וכאשר הטקסטורה נכונה והגג נקי לחלוטין, אנשי המקצוע צריכים לבצע מריחה של שכבה אחידה לאורך כל הגג. לאחר המתנה של כ-24 שעות, החומר מתייבש לחלוטין וחודר אל כל השברים והסדקים הקיימים ובכך מונע חדירת נוזלים לבית.

דרך נוספת הינה שימו בהלחמת יריעות ביטומן. מדובר על יריעות עבות במיוחד אשר פורסים ומלחימים אותן על הגג באופן אחיד. היריעות הללו עמידות ביותר ולכן הן אמורות להחזיק מעמד כ-20 שנה עד לבדיקה הבאה. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שתהליך זה מאוד יקר ולכן לרוב אנשים אינם מבצעים זאת.

אם גם אתם צריכים לבצע בדיקה, כדאי להציץ באתר של חברת א.א אדיב ולהתרשם מהמון עבודות איכותיות נעשו ללקוחותינו במשך השנים.

גגות איטום גגות תחזוקה בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד