י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכתובת הייתה על הקיר?

התקשרתי ל-FBI, למה אף אחד לא עצר אותו

אזרח אמריקאי טוען כי יידע את הבולשת הפדרלית ה-FBI על הטבח המתוכנן • האם אפשר היה לעצור את הרוצח בזמן?

התקשרתי ל-FBI, למה אף אחד לא עצר אותו
אילוסטרציה צילום: pixabay

חשבון טוויטר על שם אריק ויקטור מפרסם כי הועבר דיווח לבולשת הפדרלית על הטבח המתוכנן.

בצילום מסך שהעלה בחשבון הטוויטר שלו, מוכיח ויקטור כי הוא דיווח וידע על הרצח, אך ככל הנראה לא היה מספיק זמן לאתר את הרוצח. האם אפשר היה לעצור את הירי בבית הכנסת של חב"ד בסן דייגו ביום שבת בבוקר?

"זה פורסם באתר ימין קיצוני לפני כחמש דקות, עומד להיות ירי המוני, אני מנסה להבין איך מדווחים על זה", כתב ויקטור זמן קצר לפני הרצח.

"אני צייצתי את הכוונות שלו לרצוח בשעה 11:00 בבוקר היום, התקשרתי לאף-בי-איי; למה אף אחד לא עצר אותו", הוסיף. יצוין כי הירי אירע בשעה 11:30.

"המספר הראשון שעלה בחיפוש בגוגל עבור ה-FBI בשעת חירום, אליו חייגתי; לא ידעתי מה עוד לעשות", כתב ויקטור.

"ועדיין התלבטתי אם זה היה אמתי, חששתי שבמשטרה עלולים להתרגז עליי ולהגיד שזה לא מקרה חירום אמתי; אני מבין בדיעבד כמה טיפשי זה, אבל תהינו כמה מהר זה קרה".

"הייתי עם ה-FBI בטלפון למעלה מעשרים דקות, האישה מהצד השני הייתה מקצועית מאוד; היא הכירה את האתרים הללו, והעבירה את המידע מיד; אני חושב שהיורה כתב את האיום ממש סמוך לתקיפה והיה בלתי אפשרי לעצור אותו".

יש לציין שמטעם ה-FBI לא נמסרה תגובה לפרסום, אין אישור ואין הכחשה שאותו אדם אכן דיבר איתם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנטישמי צעיר פרץ לבית הכנסת בסן דייגו של בית חב"ד ורצח אשה ופצע את הרב ושני צעירים, ביניהם ילדה בת 8. נבדק חשד שהיורה היה מעורב בהצתת מסגד באזור בחודש שעבר.

לפני ששה חודשים נאצי מתועב טבח באחד עשר מתפללים בבית הכנסת בפיטסבורג, ואתמול הגיע צעיר אנטישמי בשעה 11:30 בבוקר העונה לשם, ג'ון אירנסט, ‏בן ה-19 וביצע את הפיגוע בבית הכנסת, הוא החשיב עצמו כלאומן לבן, והשאיר אחריו מניפיסט אנטישמי וציין כי הוא קיבל מוטיבציה מהפיגוע נגד המוסלמים בניו זילנד בחודש שעבר, הוא ניסה לטבוח במתפללים, הפעם בסאן דייגו - קליפורניה.

איש כוחות הביטחון לא בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי והיורה שהספיק לרצוח אשה ולפצוע את הרב ישראל גולדשטיין שליח חב"ד למקום ועוד שני צעירים ביניהם ילדה בת 8, ברח מהמקום כשעל רכבו סימני ירי.

לאחר שברח כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאזור, היורה שמתגורר אצל הוריו לא רחוק מבית הכנסת, הסגיר את עצמו לשוטרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד