י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ערימות כביסות לפניכם? חכו רגע לפני ההסתערות

ערימות הכביסה הן הדבר הרציני שמדאיג עכשיו כמעט כל עקרת בית או גבר שמכבס – אך רגע לפני ההסתערות, כדאי שתקראו את הטיפים הבאים, הם יכולים לחסוך לכם הרבה כאבי לב ואפילו כסף

ערימות כביסות לפניכם? חכו רגע לפני ההסתערות
כביסה צילום: pixabay

יש בתים בהם טעם המצות עוד על החיך, ויש בתים שכבר אכלו חמץ מיד בצאת החג. על דבר אחד מסכימים כולם: הדחף האמיתי הוא לסיים עם הכביסות שהצטברו בערימות בלתי נגמרות במהלך החג. יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני ההסתערות – כמה טיפים שאולי יצילו את הכביסה שלכם מרדת שחת.

הכביסה מול עינכם? עצרו רגע, חישבו על כל בגד חדש היטב לפני שאתם מכבסים אותו, וקראו בעיון את הטיפים הבאים, במיוחד ל'בחדרי - נשים':

  1. בגד חדש בד"כ מוריד צבע. לא תמיד – אם כי יש לו נטייה. אנא כבסו בגד חדש בכביסה נפרדת הבד החדש נורא מתרגש מעומס הצבע שעליו, והוא רוצה לזכות אתכם מהשפע שלו. על פי רוב, יחד עם החגיגה הזו נצבעת כל הכביסה ואין לזה תקנה.
    ג'ינס תמיד מוריד צבע בכביסה ראשונה. על מנת שהג'ינס לא ידהה, מומלץ להשרות אותו בחומץ לפני הכביסהג'ינס תמיד מוריד צבע בכביסה ראשונה. על מנת שהג'ינס לא ידהה, מומלץ להשרות אותו בחומץ לפני הכביסה

    ג'ינס תמיד מוריד צבע בכביסה ראשונה. על מנת שהג'ינס לא ידהה - מומלץ להשרות אותו בחומץ לפני הכביסה

  2. הרבה בגדים מתכווצים. בדרך כלל חום מכווץ יותר. כביסה קרה - פרושה אפס מעלות. 30°  מעלות זו לא כביסה קרה - זו כביסה חמה. כשיש 30 מעלות בחוץ אתם בהחלט מדליקים מזגן. אז אם רציתם כביסה קרה, כוונו את המכונה לאפס מעלות ולא לתוכנית כביסה מהירה וקרה אוטומטית שעושה 30°.
  1. אם יש לכם בגד כותנה - הוא תמיד תמיד מתכווץ ב5%, לא בגלל שזה בד לא איכותי – או שהחנות שקנית ממנה 'דפקה אתכם', אלא כי כותנה תמיד מתכווצת ב5%. אז קחו בחשבון כשאתם קונים את הבגד.
    שמלה מ100% כותנה - כותנה תמיד מתכווצת בכביסהשמלה מ100% כותנה - כותנה תמיד מתכווצת בכביסה

    שמלה מ100% כותנה - כותנה תמיד מתכווצת בכביסה

  2. ישנם עוד סוגי בדים שנוטים להתכווץ, כמו סוג מסוים של תחרה. עצרו וחשבו: האם הבד הזה רגיש? יש סיכוי שיתכווץ? אם יש חשש - כבסו במים קרים.

  3. כתוב על הבגד כביסה ביד ?אל תתחכמו. "שטויות, יש לי במכונה כביסה קרה ביד ". חשבתם פעם מה קורה לבגד כשהוא "רק" 15 דקות בתוכנית הכי קצרה ובמים הכי קרים? הידעתם? מספר הסיבובים הכי מופחת הוא 600 לדקה כפול 15 דקות לכביסה מהירה. עשו חשבון בעצמכם כמה הבגד העדין שלכם הסתובב במכונה. נקרעה לו הצורה מסכן...
  4. יש לכם חצאית פליסה?אופס, עצרו !פליסה נעשה בחום במכונה מיוחדת וישמח להימחק צ'יק צ'ק אם לא תדעו לטפל בו !ישנן 2 אופציות:

א. כבסו אותו ביד עם כמה שפחות השריה ותלו אותו עם כל הכובד של המים הזורמים ממנו, על קולב בתוך האמבטיה. הכובד של המים מושך ושומר על הקפלים של הפליסה.

ב. להכניס אותו לתוך גרב נשים שקופה בצורה שבה ישמרו הקפלים ולהכניס למכונה בכביסה קרה.

  1. יש לכם סריג ?סריג תמיד יתכווץ במכונה, אך למרבה הנס הוא יכול להתארך בגיהוץ. כבסו סריג רק ביד !ישנם כמובן סריגים סינטטיים שאינם מתכווצים.

  2. יש לכם בד עדין? פנינים על הבד? רקמה מיוחדת? אקססוריז מושלם שלא יכול להיפרד? רחמו על הבגד ! כבסו אותו בעדינות ביד ותלו אותו בבית.
    על מנת לשמור על החרוזים והפייטים יש לכבס הפוך בכביסה עדינהעל מנת לשמור על החרוזים והפייטים יש לכבס הפוך בכביסה עדינה

    על מנת לשמור על החרוזים והפייטים יש לכבס הפוך בכביסה עדינה

    הכותבת היא מירי טראוב, בעלת  רשת חנויות "קידס בייסיק"
    קרדיט צילום: אסתי ורקר
כביסה פסח טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד