ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חריג בנוף

הכירו: הערבי שארגן ערב זכרון לשואה "יש לא מעט שנאה למגר"

זה לא מובן מאליו בכלל. ערבי ישראלי ששירת בצבא ההגנה לישראל, נפצע והפך לנכה צה"ל, כיום הוא אחד מאנשי ההסברה הטובים שיש למדינת ישראל להציע • לראשונה השנה הוא קיים ערב לזכרון השואה והגבורה והדליק ששה נרות לזכר ששת המיליונים • תיעוד מהטקס

הכירו: הערבי שארגן ערב זכרון לשואה "יש לא מעט שנאה למגר"
יוסף חדאד צילום: מתוך טוויטר

חריג בנוף הערבי-ישראלי: יוסף חדאד, ערבי ישראלי ששירת בחטיבת גולני ונפצע במהלך שירותו הצבאי, הפך לפעיל בולט בעד מדינת ישראל בעולם. הוא מופיע בפורומים שונים, חלקם עוינים, והוא מתמודד איתם כזקן ובקיא ורגיל. הוא לא נבהל, וההסברה שהוא עושה בישראל ובעולם מביאה הרבה אנשים לשנות כיוון בכל הנוגע ליחס שלהם למדינת ישראל.

בין יתר פעולותיו, חדאד ארגן ערב לזכרון השואה והגבורה, וצייץ אודותיו בחשבון הטוויטר שלו: "‏כשבעולם השנאה גוברת והאנטישמיות לא פוסקת חשוב שכולנו נפעל כנגד. יש לנו הזכות לקיים הערב לראשונה אירוע זיכרון בסלון בחברה הערבית לרגל יום השואה. כאן בכסרא-סמיע בעוד זמן קצר ישבו יחד צעירים מוסלמים, נוצרים ודרוזים, יפגשו איש עדות, ינהלו שיח ויבטיחו לזכור ולא לשכוח לעולם".

יוסף חדאד נואם בכנס.

‏ראש מועצת כסרא-סמיע יאסר גדבאן מכבד אותנו בנוכחותו ואומר, "אני שמח שאני חי כאן במדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. היו מלחמות בעבר, המדינה שלנו מעולם לא השתמשה בנשק כימי, לעומת מדינות ערב אחרות. יש לנו צבא חזק, מנהיגות, חינוך, אני גאה להיות ישראלי. בכל טקס לזכר יום השואה אני מתרגש מחדש".

חדאד והאנשים שהתאספו, הדליקו שישה נרות לזכר ששת המיליונים יחד עם איש העדות שהגיע אליהם צוביק, בן לניצולי שואה.

"לאחר העדות האישית של צוביק עם הסיפור הבלתי נתפס של משפחתו בשואה, אנחנו מנהלים כעת שיח פתוח ומעניין בינינו בערבית על זיכרון השואה בחברה הערבית, על מקרי גזענות ושנאת האחר שחלקנו חווה בעצמו, על החיים כבני מיעוטים בישראל ועל מוסר ואנושיות בעולם", כתב חדאד.

הוא הוסיף, "פעם ראשונה שצעירים מהמגוון של החברה הערבית בארץ נפגשים ככה מקרוב עם השואה והיה מוצלח, מיוחד ומרגש ביותר. אנחנו רק התחלנו ונמשיך לפעול בנושא, בשנה הבאה נרחיב את הפעילות ונקיים אירועים כאלו בעוד ישובים ערביים בארץ כדי להוביל לחיבור בינינו ערביי ישראל לזיכרון השואה", סיכם חדאד את האירוע המרגש.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הסביר חדאד על היוזמה: "‏קיימנו אירוע 'זיכרון בסלון' לזיכרון השואה, ראשון מסוגו בחברה הערבית בישראל, מתוך רצון לחבר צעירים מהמגוון של המגזר הערבי לשואה, בגלל הקשר העמוק בינה לבין מדינת ישראל וכדי שיכירו מקרוב את הנושא שבסופו של יום רלוונטי לכל אדם בעולם, כי כולנו צריכים לזכור ולא לשכוח את השואה, ליישם את הלקחים המוסריים העולים ממנה ולהתאחד נגד השנאה לאחר".

לדבריו, "עברו מעל 70 שנה אבל עדיין בעולם וגם בארץ יש לא מעט שנאה שעלינו למגר. מעבר לאינטרס יהודי ולאינטרס ערבי זהו אינטרס אנושי. ביום הזיכרון לשואה כולנו נשבעים לעולם לא עוד".

יום השואה והגבורה ערבי ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד