י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
 בצל אירוע הירי בסן דייגו

עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בניו יורק

על רקע אירוע הירי בבית הכנסת בפאווי, נערכה היום עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בניו יורק בהשתתפות אלפי אנשים • הקונסול דיין: "פוגרומים נגד יהודים, קריקטורות אנטישמיות וטענות של חוסר נאמנות יהודים למדינותיהם – כל אלה קדמו לשואה"

עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בניו יורק
עצרת הזיכרון בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

היום נערכה עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה של מוזיאון המורשת היהודית בניו יורק, הטקס הרשמי והוותיק ביותר בניו יורק לציון יום הזיכרון ב- Temple Emanu-El בהשתתפות אלפי אנשים. העצרת נערכה בהשתתפות ניצולי שואה, הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, נבחרי ציבור, דיפלומטים ותלמידי בתי ספר שונים.

השנה דגל המלחמה באנטישמיות הונף בטקס זה, צעד מחייב בעקבות גל האנטישמיות ההולך וגואה ברחבי ארה"ב. הטקס כלל נאומים של חבר הקונגרס צ'ארלס אליס שומר, רוברט מורגנטאו, יו"ר מוזיאון המורשת היהודית והקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין. כמו כן בטקס הוצגו מופעים מוזיקליים משוחזרים ו"הדלקת נרות בין-דורית" של 36 ניצולות שואה בליווי ניניהן.

במהלך הטקס הוקראו שמות קורבנות אירוע הירי הנורא שהתרחש אתמול בפאווי.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק: "פוגרומים נגד יהודים, קריקטורות אנטישמיות וטענות של חוסר נאמנות יהודים למדינותיהם – כל אלה קדמו לשואה. חשבנו שהאנטישמית תיגמר לאחר הקטסטרופה שהביאה לעולם במלחמת העולם השנייה אך התבדנו."

"כיום אותם ניצנים חוזרים, אך היום אנו למודי ניסיון ויודעים לאן זה עלול להוביל. הגיע הזמן שהעולם כולו יתגייס למאבק נחוש בחיה האנטישמית, "לעולם לא עוד" זה ממש עכשיו. למדינת ישראל אין סמכות מחוץ לגבולותיה אך יש לנו אחריות ואנו נחושים למלא אותה."

דני דיין השואה יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד