י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יממה לאחר הירי בבית הכנסת

הרב משחזר: "לא שמתי לב שנקטעה האצבע"

שליח חב"ד לפאווי שבסאן דייגו שיחזר בראיונות לכלי התקשורת את רגעי האימה, בהם איבד אצבע והעביר מסרים מחזקים ומעודדים: "אני רק רוצה שהאמריקאים ידעו שאנחנו לא מתכוונים לתת לזה לקרות כאן. לא נירתע. הטרור לא ינצח" • צפו בדבריו

הרב משחזר: "לא שמתי לב שנקטעה האצבע"
הרב גולדשטיין בבית החולים צילום: צילומסך

כיממה לאחר אירוע הירי בתוך בית הכנסת, אותו הוא מנהל, שליח חב"ד לפאווי שבסאן דייגו-קליפורניה הרב ישראל גולדשטיין שאיבד אצבע בתקרית, משחזר בראיונות לכלי התקשורת את רגעי האימה ומשגר מסר של חוזק ואמונה, למרות מה שחווה.

הרב סיפר כי היה באמצע נטילת ידיים לפני תפילת 'יזכור' של שביעי של פסח, כאשר שמע קולות חזקים ולא הבין מה הם.

"הסתובבתי והייתי פנים אל פנים מול הרוצח, שהחזיק את הרובה והסתכל ישר אלי", משחזר הרב גולדשטיין שעות לאחר הניתוח בו כרתו את האצבע הימנית שלו, כאשר הוא מקווה לשמור על אצבעו השמאלית. האצבע נפלה לאחר שהרובה של ג'ון ארנסט הרוצח, פגע בידו של הרב מטווח קרוב כאשר הרב הניח אינסטינקטיבית את ידיו עליו כאשר הרוצח התחיל לירות".

"פשוט רצתי, אפילו לא ידעתי שהאצבעות שלי נפגעו", הוא נראה מספר.

"הגעתי לשם אחרי הירי ופשוט דיברתי מהלב שלי, רק נתתי לכולם את האומץ לדעת, שזה היה לפני כ-70 שנה בשואה שירו עלינו ככה", הוא אמר. "ואני רק רוצה שהאמריקאים ידעו שאנחנו לא מתכוונים לתת לזה לקרות כאן. לא כאן בסן דייגו, לא כאן בפאווי, לא בארצות הברית של אמריקה".

"אנחנו לא נפחד ולא נירתע מהטרור הזה, הטרור לא ינצח", אמר הרב גולדשטיין בנחרצות.

"אני מקווה שנירפא בתקופה זו של כאב וצער, ואני מבקש שכולנו נעשה משהו כדי להוסיף יותר אור כדי להילחם בחושך המרושע הזה", אמר הרב. "זה יכול לקרות באמצעות מעשי חמלה וטוב לב".

הוא הוסיף ואמר בראיון, "אני לא יכול למחוק את הפנים האלה (של הרוצח) מהראש שלי, אני לא יכול למחוק את הרגע הזה".

לפני שפונה בעצמו לבית החולים, פנה הרב גולדשטיין אל בני קהילתו ואמר להם, "'והיא שעמדה', לא רק אחד לבדו קם נגדנו כדי להרוס אותנו, אבל בכל דור הם עומדים עלינו להשמיד אותנו והקב"ה מציל אותנו מידם". הוא המשיך לחזק, "שנישאר חזקים מול המצוקות והשנאה".

באירוע נרצחה אישה אחת לורי גילברט קיי הי"ד, ונפצעו עוד שלושה, שליח חב"ד ורב בית הכנסת הרב גולדשטיין, אלמוג פרץ ואחייניתו נויה דהן בת ה-8.

דהן ששוחררה מבית חולים שחזרה אמש בשיחה עם 'חדשות 13' את אשר אירע, "היינו בבית הכנסת והתפללנו, כמו בכל סוף שבוע רגיל ואז הילדים שיחקו. אני לא זוכרת מה לקחתי מבפנים, אבל הייתי צריכה להביא משהו. ואז שמעתי מישהו יורה וראיתי את הרב. הוא קפץ כמו משוגע, הוא נפצע. אני נפצעתי ברגל וגם ליד העין, ואז גם נפלתי במדרגות".

גם הדוד אלמוג ששוחרר גם הוא מבית החולים, שחזר בשיחה עם אתר ynet, "יצאנו מבית הכנסת לכיוון חדר האוכל. הייתי עם הגב ליורה ולא ראיתי אותו. הוא ירה ירייה או שתיים, היה בום אחד חזק. הסתובבתי והוא כיוון את הנשק לכיוון שלי וירה לעברי רצתי עם כל הילדים הקטנים, פתחתי להם את השער האחורי והם רצו מבית הכנסת לתוך בית סמוך. תוך כדי שרצתי הוא ירה לכיוון שלי ופגע בי ברגל. המשכתי לרוץ עם הילדה, לא עצרתי. גם האחיינית שלי נפגעה, היה לה רסיס בראש וחתך קטן ברגל. למזלנו, כל הילדים רצו והצלחנו לברוח".

היורה ג'ון ארנסט, בן ה-19 המתגורר לא הרחק מבית הכנסת, הסגיר עצמו לידי המשטרה זמן קצר לאחר שנמלט עם מכוניתו מהזירה. לפני שיצא למסע הירי הוא פרסם פוסט שכלל דברי שנאה מתועבים נגד יהודים, תוך שהוא מציין כי הוא אחראי להצתת מסגד בעיר בחודש שעבר וכן על כך שקיבל השראה למעשיו מרוצח עשרות המוסלמים במסגדים בניו זילנד בחודש שעבר.

שליח חב"ד קליפורניה אירוע ירי סאן דייגו הרב גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד