י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרמה בשחקים

חרדים נחשדו בחצבת; הטיסה הייתה בהסגר

בגלל סימני פריחה על היד: טיסת ג'ט בלו בשדה התעופה JFK בארצות הברית הושמה באופן זמני בהסגר ביום ראשון בלילה - לאחר ששני נוסעים חרדים ששהו בטיסה נחשדו כנשאים אפשריים של וירוס החצבת שעושה שמות ברחבי ארצות-הברית • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

חרדים נחשדו בחצבת; הטיסה הייתה בהסגר
הזמר מראה לאנשי הרפואה את האישור צילום: באדיבות המצלם

טיסת 410 מסנטו דומינגו מהרפובליקה הדומיניקנית ובה מאות נוסעים, ביניהם עשרות יהודים חרדים שחזרו מחופשת פסח לארצות הברית, הושמה בהסגר אמש (ראשון) בשל חשד לחצבת.

על פי דיווח באתר Yeshiva world news, המטוס נחת בסביבות השעה 21:00 וכאמור הושם מיד בהסגר - זאת לאחר ששני ילדים חרדים ששהו בו נראו עם פריחה על היד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עסקני הקהילה היהודית פנו מיד לרופא הילדים ולרופא המשפחה, והוכיחו שכל המשפחה חוסנה; לאחר הבדיקה התברר כי ככל הנראה מדובר בעקיצות מיתושים.

לאור הבדיקה והממצאים אישרה משטרת רשות הנמל לנוסעים לצאת מהמטוס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי על המטוס היה גם החזן המפורסם שולם למר חסיד בעלזא, שמופיע בקונצרטים החשובים ביותר בעולם.

רק לאחרונה דיווח 'בחדרי חרדים' על שלושה הורים חרדים מברוקלין המסרבים לחסן את ילדיהם נגד חצבת קיבלו זימון לבית המשפט, שם הם צפויים להתמודד עם קנסות של 1,000 $ או מאסר על הזנחה בזמן "מצב חירום".

רשויות המדינה בניו יורק הודיעו על מצב חירום בכל הנוגע לחיסון נגד חצבת, משום שהורים מברוקלין לא מוכנים לחסן את ילדיהם.

שלוש המשפחות המתגוררות בברוקלין, זומנו כדי לחסן את כולם - ילדים ומבוגרים - נגד חצבת, אך הן סרבו.

הזימונים מגיעים על רקע סגירת ארבעה מוסדות של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג, לאחר שהתלמידים לא חוסנו כפי הוראת הרשויות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחלקת הבריאות הודיעה כי מבוגרים וילדים בגילאי 6 חודשים ומעלה, שחיים, עובדים או הולכים לבית הספר באזורים 11205, 11206, 11211 ו- 11249, אזורים בהם מתגוררים חרדים רבים, מחוייבים לקבל חיסון נגד חצבת בתוך 48 שעות.

אם לא יקיימו את הצו, יוטל על כל אדם / בן משפחה קנס בסך 1,000 דולר ואם לא יופיע לשימוע או לא יגיב לזימון, יקבל קנס כפול של 2,000 דולר.

בכתבה שהתפרסמה לפני כשלושה שבועות בעיתון הנפוץ בארה"ב - 'ניו יורק טיימס' בנושא החצבת, העיתון הציג בתחילת הכתבה מקרה שנודף ממנו ריח אנטישמי. וכך מתארת אריקה וינגייט העובדת בחנות בגדים בניו יורק.

באחד מימי השבוע, כאשר נכנס לקוח חרדי עם כובע שחור והתחיל להשתעל, לקוחה נוספת שעמדה לידו השליכה לפתע את הפריטים שהחזיקה בידה, אחזה בבתה הפעוטה ויצאה במהירות מהחנות. "היא קנתה משהו, והיא פשוט השליכה אותו", שיחזרה וינגייט. "היא אמרה, בואי נלך, בואי נלך! ליהודים אין זריקות".

עוד דווח כי בחודשים האחרונים מוסדות חינוך חרדיים נקנסו באלפי דולרים כל אחד מהם, לאחר שלא דאגו שהתלמידים יגיעו ללימודים כשהם מחוסנים מפני המחלה המדבקת.

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים, והתקרית האחרונה בתוככי הכלא עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

חצבת חרדים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד