ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
Thank you President for your support

טראמפ על הרב שנפצע: "איבד אצבע, ורק ביקש לעזור לאחרים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפר כי שוחח עם שליח הרבי מליובאוויטש, הרב ישראל גולדשטיין שגילה אומץ לב נדיר במהלך תקרית הירי בבית הכנסת חב"ד במהלכה נרצחה על קידוש השם אחת המתפללות • "אצבע אחת לפחות הוא איבד, וכל מה שרצה היה לעזור לאחרים", התפעל 

טראמפ על הרב שנפצע: "איבד אצבע, ורק ביקש לעזור לאחרים"
טראמפ והרב גולדשטיין צילום: אבי אוחיון / לע"מ

יומיים לאחר אירוע הירי החמור בהיכל בית הכנסת חב"ד בסן דייגו שבקליפוניה בעיצומו של אחרון של פסח, משתף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשיחה שקיים עם רב בית הכנסת שגילה אומץ לב ונחישות נדירה במהלך התקרית.

טראמפ סיפר בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם הרב ישראל גולדשטיין שנפצע בשבת בבוקר בבית הכנסת בסן דייגו שבקליפורניה. לדברי הנשיא האמריקני, "שוחחתי ארוכות אתמול עם הרב ישראל גולדשטיין, מחב"ד פאוויי, נתתי לו את תנחומיי החמים ביותר על הפגיעה מהירי בקליפורניה. איזה בחור נהדר. אצבע אחת לפחות הוא איבד, וכל מה שרצה היה לעזור לאחרים. מאוד מיוחד!".

אתמול שוחח טראמפ בשנית עם הרב גולדשטיין. הרב החב"די סיפר לאחר השיחה, כי הנשיא טראמפ ביקש להביע את תנחומיו בשם העם האמריקני ודיבר על אהבתו לשלום, ליהדות ולישראל.

הרב גולדשטיין ניסה במו אצבעותיו למנוע את הירי של המחבל האנטישמי בשבת בבית הכנסת, ובמסגרת מאמציו לעצור את הירי תפס את הנשק מידו של הרוצח השפל אך לדאבון הלב איבד שתי אצבעות.

הציוץ של הנשיא טראמפ בטוויטר

שליח חב"ד המקומי שספג אש מהרוצח הנתעב סיפר כי אחרי הירי הוא רץ מהמקום כדי לעזור לאחרים, ואף לא שם לב שהאצבעות שלו נפלו.

הרב גולדשטיין סיפר לתקשורת במסיבת עיתונאים שנערכה מחוץ לבית הכנסת כי "פעמים רבות אמרתי לו, אתה עובד בשביל משמר הגבול, אנא תחמש את עצמך כאשר אתה בא לכאן לעולם לא נדע מתי נזדקק לזה".

הרב גולדשטיין סיפר לתקשורת האמריקאית, "הסתובבתי והייתי פנים אל פנים עם הרוצח-טרוריסט הזה, שהחזיק את הרובה הזה והסתכל ישר אלי" הרב גולדשטיין שוחח בטלפון עם התקשורת ממיטתו בבית החולים שעות לאחר הניתוח שם הסירו את האצבע הימנית שלו. הוא מקווה לשמור על אצבעו השמאלית. שתי האצבעות נפלו לאחר שהרובה של ג'ון ארנסט הרוצח פגע בידו של הרב מטווח קרוב כאשר הרב הניח אינסטינקטיבית את ידיו כאשר הרוצח התחיל לירות.

"הגעתי לשם אחרי הירי ופשוט דיברתי מהלב שלי, רק נתתי לכולם את האומץ לדעת, שזה היה לפני כ - 70 שנה בשואה שירו עלינו ככה", הוא אמר. "ואני רק רוצה שהאמריקאים ידעו שאנחנו לא מתכוונים לתת לזה לקרות כאן. לא כאן בסן דייגו, לא כאן בפוואי, לא בארצות הברית של אמריקה".

"אנחנו לא נבהל ולא נרתע מהטרור הזה, הטרור לא ינצח", הצהיר הרב גולדשטיין.

"אני מתפלל לריפוי בתקופה זו של כאב וצער, ואני מבקש שכולנו נעשה משהו כדי להוסיף יותר אור כדי להילחם בחושך המרושע הזה", אמר הרב. "זה יכול לקרות באמצעות מעשי חמלה וטוב לב".

הרב גולדשטיין הוסיף, "אני לא יכול למחוק את הפנים האלה (של הרוצח) מהראש שלי, אני לא יכול למחוק את הרגע הזה".

לאורך כל הדרך הביע הנשיא טראמפ דאגה כנה ועקב מקרוב אחר ההתרחשויות ומצב הפצועים באירוע הירי שמזעזע את ארצות הברית והאזרחים היהודים במדינה במיוחד.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחבל אנטישמי ירה בשבת בבית הכנסת בסן דייגו, הוא רצח אשה כבת 60, הוא פצע את הרב גולדשטיין, בפיגוע נפצעו עוד שני ישראלים לשעבר, גבר בן 34, ואחייניתו בת ה-8.

היורה הסגיר את עצמו דקות אחרי הירי למשטרה, הירי נפסק בזכות תושייה של שוטר משטרת הגבולות שהיה בבית הכנסת עם נשקו כשהוא לא בתפקיד.

המחבל האנטישמי שירה עם נשק חצי אוטומטי בבית הכנסת של חב"ד בסן דייגו בשבת קפא על מקומו, השליך את הנדקא שלו ורץ אל מכוניתו כשראה שאוסקר סטיוארט בא לקראתו, אוסקר הוא האיש שירה לעבר היורה, וצעק עליו כל כך חזק שהכומר בכנסייה ממול שמע את הצעקות.

"רד על הברכיים" צעק סטיוארט, כך לדברי אשתו ואנשים אחרים שהיו במקום. "אתה מנוול אני הולך להרוג אותך", כך דווח האתר 'דיילי סלר'.

"זה היה נשמע שכמה אנשים צורחים עליו במקביל, צרחות שהפחידו את המחבל וגרמו לו לברוח, סטיוארט רדף אחריו וירה לעבר רכבו", סיפרו עדי ראיה.

הוא סיפר כי האימונים והשהיה בעיראק כחייל גרמו לו לפעול באינסטינקט, הוא רק רצה לעצור את הירי. "צרחתי עליו בכאלה צרחות שהוא נבהל וזרק את הנשק וברח", שחזר עד ראייה.

דונלד טראמפ הרב גולדשטיין קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד