ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גראד במרכז אשדוד: שני פצועים קל, נזק רב לרכוש

הירי לעבר הדרום לא נפסק וטווח הפגיעה רק גדל • גראד התפוצץ במרכז העיר אשדוד • כשעה לפני כן נפל גראד באזור גדרה - הנקודה הצפונית ביותר בסבב הנוכחי

מקום נפילת הטיל. צילום: בעלה מאה, פורום בחדרי חרדים
מקום נפילת הטיל. צילום: בעלה מאה, פורום בחדרי חרדים



אזור הדרום ממשיך להתחמם: בשעות הצהריים (ב') ירו ארגוני הטרור מטחים כבדים של רקטות על שלל יישובים בדרום, מבאר-שבע ועד אזור גדרה.

מעט לפני 14:30 נפלה רקטת גראד בתוך העיר אשדוד, וגרמה נזק לכלי רכב לחנויות בעיר. אשה כבת 80 נפצעה ברסיסים ויש חשש גם לפגיעת הדף. כווני ההצלה דיווחו על שלושה נפגעי חרדה.

למרות ההצלחה של מערכת 'כיפת ברזל' ביירוט טילים, המערכת 'פספסה' את הרקטה, שגרמה, כאמור, לנזק רב. דקות לאחר מכן, נשמעה אזעקה נוספת באזור אשדוד, אך המערכת הצליחה ליירט את הטיל שאמור היה לפגוע בסמיכות מקום לטיל הקודם.

הסלמה בדרום • כל הדיווחים והעדכונים באתר 'בחדרי חרדים':
נתניהו בדרום: נכה בכל מי שיתכנן לפגוע בנו
"בשעה הזו, הילד נמצא במקום נפילת הטיל" • מצמרר
דובר צה"ל: פגענו קשות בג'יהאד האיסלאמי
ברכב, במבנה ובשטח פתוח • כך תתגוננו מרקטות
מוסדות החינוך בדרום יושבתו גם מחר • מתעדכן
ההסלמה בדרום • הגר"ח: "להישאר רק אם יש מקלטים"
יום רביעי ללחימה: מטחים על אשדוד ובאר שבע

מצה"ל נמסר כי הרקטות לא יורטו בשל בעיה טכנית בסוללת כיפת ברזל. "למרבה הצער באירוע בבאר שבע התרחש כשל טכני באחד מרכיבי המערכת. זה קרה בדיוק כאשר יש רקטה באוויר. אנחנו עושים הכל כדי שלא יהיו זליגות וכשלים ביירוטים, אבל זה יהיה חסר אחריות ולא מקצועי להגיד שתהיה הגנה מוחלטת ב-100%", אמר מפקד מערך ההגנה האקטיווית, אלוף משנה צביקה חיימוביץ'.

בנוסף, נמשך כל העת גם הירי על היישובים הקרובים לרצועת עזה. ממש במקביל לירי על אשדוד בצהריים התפוצצו שלוש רקטות קסאם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

הנקודה הצפונית ביותר: גדרה

מעט לפני הירי הזה על אשדוד התפוצצו שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה באזור גדרה - המקום הצפוני ביותר שבו נפל גראד בסבב הלחימה הנוכחי. אחת הרקטות התפוצצה בשטח פתוח, השנייה גרמה נזק לשני כלי רכב וכמה נפגעי חרדה.

לפני נפילת הרקטות נשמעה אזעקה גם בגן יבנה ובקריית-מלאכי. זמן קצר לפני כן נורו שלוש רקטות גראד לעבר באר-שבע ואופקים, מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהן והשלישית נפלה בשטח פתוח.

בינתיים ממשיך צה"ל לתקוף בעזה. דובר צה"ל הודיע בצהריים כי חיל האוויר תקף חוליות שיגור שהתכוונו לבצע ירי של רקטות ארוכות טווח לעבר ישראל, ומסר כי זוהתה פגיעה במטרות. נראה כי צה"ל ניסה לפגוע בחוליה שירתה לגדרה.

גורמים פלסטינים דיווחו גם הם כי צה"ל תקף חוליה שנעה בסמוך לבית ספר בצפון הרצועה, אך לטענתם אנשי החוליה ניצלו ובמקומם נהרגו אב ובתו שעברו במקום. הפלסטינים טוענים כי מספר ההרוגים בצד שלהם מאז יום שישי עומד על 23.

גם בבוקר נורו שלוש רקטות גראד לבאר-שבע - שתיים מהן נפלו בשטחים פתוחים, אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי קיבלה על עצמה את האחריות לירי שלוש הרקטות האלה. בלילה נורו שני גראדים לאזור. בכל המקרים לא היו נפגעים.

אין לימודים בכל אזור הדרום

גם היום לא התקיימו לימודים בבתי הספר ובגנים ביישובים שנמצאים בין 40-7 ק"מ מרצועת עזה. בין היתר מדובר באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, יבנה, גדרה, קריית מלאכי, קריית גת, אופקים, גדרות, חבל יבנה, נחל שורק, ברנר, לקייה ורהט.

בסך הכל כ-207 אלף תלמידים נשארו בבית גם הבוקר. ביישובים בעוטף עזה, שנמצאים במרחק של עד 7 ק"מ מהרצועה, התקיימו הלימודים כסדרם בשל המיגון במוסדות הלימוד.

נפילה קטלנית באשדוד • צילום: פורום בחדרי חרדים











אשדוד גראד רקטה הסלמה כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד