י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הציבור חוגג"

כך מנסה החשוד בדריסה להוכיח את חפותו

לאחר שמעצרו הוארך בשמונה ימים, מתבררת ההוכחה אותה טוען לחפותו הנהג נתנאל סנדרוסי החשוד כי פגע והפקיר ילד חרדי בירושלים: איכון למכשיר הטלפון • בדיון שנערך בעניינו נטען כי "הוא תלמיד ישיבה", אך מהעובדות שהוצגו עולה כי לכאורה אינו מקפיד על קלה כבחמורה

כך מנסה החשוד בדריסה להוכיח את חפותו
נתנאל סנדרוסי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החשוד כי פגע ופצע קשה את הילד חיים בנימין זאב (11) בן שושנה רייזל ביגלאייזן, מתעקש כי לא הוא שנהג ברכב בזמן התאונה וכי לא הוא שפגע בילד, עם כל הכאב שבדבר. לדברי פרקליטו, בבדיקת איכון תגלה המשטרה כי החשוד שהה בזמן התאונה בשכונת רמות. "הציבור חוגג, ברח, נעלם וזה לא עובד כך" אמר ודרש שיבדקו מחקר תקשורת.

בפתח הדיון שנערך בבית משפט לתעבורה בירושלים, אמר הטוען המשטרתי כי ביום ראשון שעבר בשעה 20:30, רכב מסוג וולוו בצבע שחור חלף בצומת גולדה מאיר לכיוון גבעת זאב, פגע בילד בן 11 על מעבר חצייה. על פי החשד, הרכב חצה ככל הנראה באור אדום ופגע בשני אחים, בן 13 שנפצע קל ובן 11 שנפצע אנושות. "הנהג נעצר לשנייה ועזב את המקום ללא הגשת עזרה".

לנתנאל סנדרוסי מייחסת המשטרה עבירות רבות: הפקרה/פגיעה, שיבוש הליכי משפט, התנהגות הגורמת נזק, נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה בקלות ראש, ונהיגה ברמזור אדום. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו ב-12 ימים, וזאת על מנת להשלים 27 פעולות חקירה, בהם 12 שניתן לשבשן.

לשופטת שרית זוכוביצקי-אורי הוגש דו"ח סודי, ובו ראיות לכאורה ובהם החשד לכך שהרכב חצה באור אדום. המשטרה אמרה כי תחילה החשוד מסר מספר תשובות, ובהם "אני חף מפשע", אך במהלך חקירתו הפסיק את עדותו ושמר על זכות השתיקה. לטענת נתנאל, שכר את הרכב למשך שעתיים מאדם מסויים, "לאחר שנתקעתי עם הרכב שלי, שכרתי ולקחתי את הרכב מרח' שטראוס 20, המפתח בתא כפפות בין המושבות ועזבתי את הרכב עם שוכר הרכב ברח' אידלסון שבתוכו 50 שקל והמפתחות".

עוד טען נתנאל בחקירה, כי במשך 20 דקות הניע את הרכב שלו בכבלים, ואז עזב את הרכב השכור בסביבות 17:30-18:00. עוד הוסיף, כי לאחר שעזב את הרכב השכור ברח' אידלסון, נתקע שוב עם רכבו באיזור רמות, לא הרחק מהישיבה. לאור דבריו, המשטרה אישרה כי בעל הרכב נחקר פעם אחת, אך סירבה להשיב אם ייחקר שוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך הדיון אמר עורך הדין לטוען המשטרתי "אני אומר לך שימשיך לשמור על זכות השתיקה" והתייחס אף לימים הרבים המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. "12 ימים, גם בתיקי רצח לא מבקשים". עורך הדין אמר כי מדובר ב"תלמיד ישיבה, לא חי בעולם של לראות טלוויזיה". לדבריו, ברגע שנודע לו שהמשטרה מחפשת אחריו, הגיע לתחנת המשטרה ומשם התקשר לעורך דין.

לדברי החשוד, הוא שכר את הרכב מ'השכרה שחורה', ודיבר עם בעל הרכב טלפונית, "הוא לא יודע מי בעל הרכב, לא ראה אותו, דיבר וסיכם שלוקח את הרכב לשעתיים. נלקח מרח' שטראוס 20, לאחר שנתקע עם הרכב שלו ואחרי שעתיים עזב את הרכב ברח' אידלסון עם 50 ש"ח ומפתחות". לטענתו, לקח את הרכב בסביבות 16:00 ועזב אותו בשעה 17:30, לא במקום שהרכב נתפס אלא ברח' אידלסון. "הדרך שהגיעו לחשוד היא אחרי שמצאו את הרכב שמעורב בתאונה, שנתפס בגבעת זאב".

החשוד נתנאל בבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בדקו את מספר הרכב הפוגע והגיעו לבעליו. לדברי החשוד, בעל הרכב לא דיווח שהשכיר לו את הרכב, "יכול להיות שהסתיר כי אין לו עניין לספר אצל מי היה הרכב בזמן אמת, בזמן של התאונה". לדברי עו"ד סוחמי, באותו יום, החשוד הלך לפגוש את "חברתו לשעבר", אך לא מצא אותה ואז עלה לאזור הישיבה שאותה מצא סגורה. לדבריו, עישן נרגילה, ובשעה 21:00 חברו איתיאל אסף אותו לביתו בהר שמואל.

"על פי גרסת החשוד, לא יצא מרמות. אם לא יצא מרמות, לא נמלט מאיזור התאונה" חזר פרקליטו מספר פעמים, ותהה איך מאז התאונה לא בדקה המשטרה את האיכון הטלפוני של החשוד. "השיחות שביצע משעה 19:45 ולאחר מכן, אם בודקים תחת מחקר תקשורת רואים שלא יצא משעה לפני עד שעה אחרי התאונה". המשטרה סירבה להשיב האם נערכה בדיקה שכזו והאם במצלמות החשוד נראה נוהג ברכב בזמן התאונה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי עו"ד סוחמי התייחס לבאזז שנוצר ברשת ובכלי התקשורת, ואמר כי "באמת זאת טענה שוברת לב שילד נפצע קשה והציבור חוגג. ברח, נעלם וזה לא עובד כך, אם המחקר תקשורת אכן מראה שלא יצא מרמות והוא מראה, זה לא חומר חסוי, הלקוח שלי לא יכול לשנות. אם זה כך ולא יצא מאיזור רמות לא יכול היה לברוח לגבעת זאב. אם הנתונים נכונים, לא רק שחברי לא צריך לבקש 12 ימים אלא לבקש חלופת מעצר".

"השאלה אם היה ברכב, או לא היה, דרס או לא דרס. אנו יודעים שלא היה ברכב" אמר בנחרצות וביקש לשחרר את החשוד למעצר בית בפיקוח הוריו, בין היתר על רקע העובדה שהסגיר את עצמו למשטרה. "הוא לא יימלט", אמר הפרקליט.

בסיום הדיון אמרה השופטת שרית זוכוביצקי-אורי "אני סבורה כי קיים חשד סביר לעבירות המיוחסות למשיב בבקשה" והוסיפה כי "חומרת העבירות המיוחסות למשיב בבקשה, והתנהגותו עובר לאירוע, מקימות חשד לשיבוש". בנסיבות אלה החליטה להאריך את מעצרו בשמונה ימים עד ליום שני הבא ב' דראש חודש אייר.

לאחר שהוארך מעצרו, אביו התייחס לחשדות כלפי בנו בקצרה לכלי התקשורת ואמר להם עם דמעות בעיניים "שפכו את דמי, שפכו לי את הדם. זה הבן שלי".

הילד בן ה-11 מאושפז מאז התאונה בבית החולים שערי צדק בבירה, משם נמסר "אין לדאבוננו שינוי במצבו של נפגע תאונת הדרכים. עדיין נאבקים על חייו ביחידה לטפול נמרץ ילדים".

תאונת דרכים פגע וברח הארכת מעצר הפקרה איכון סלולרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד