ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חג האמונה על הטהרת הקודש

צפו בתיעוד: המימונה בראשות הגרש"מ עמאר

בני תורה ועמך בית ישראל השתתפו באירוע המסורתי 'המימונה' על טהרת הקודש שנערכה באולמי מונדיאל על ידי המועצה דתית ירושלים ואיחוד הקהילות ובתי הכנסת יוצאי מרוקו בראשות הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר

צפו בתיעוד: המימונה בראשות הגרש"מ עמאר
מימונה אצל הגרש"מ עמאר צילום: משה בן נאים ומיכאל אדרי

מעמד המימונה המסורתי בו השתתפו סלתה ושמנה של רבני יהדות מרוקו, דיינים, רבני ערים, ראשי ישיבות. ראש עיריית ירושלים משה ליאון ועוד רבים, בראשותו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר אשר ישב סביב שולחן ענק ועליו מיני תרכובת ומיני מתיקה וברך את הקהל כפי שנהוג בליל המימונה. 

את הערב הנעימה התזמורת האנדלוסית בהרכב של עשרה נגנים עם מיטב שירי החג בליווי גדול פייטני מרוקו רבי חיים לוק וממשיכי דרכו ר' מני כהן ר' שמעון אילוז ואחיינו ענק הזמר והפיוט משה לוק בשירה אדירה שלא פסקה עד השעות הקטנות של הלילה.

הכל נעשה על טהרת הקדושה והכשרות כאשר עם צאת החג נרכשו כ 100 קילו קמח מגוי ונעשה באולם בהידור רב תוך הקפדה על שמירת החג ושמירת המסורת והכשרות. כ"כ נאפו במהלך החג עוגיות מרוקאיות מסורתיות כשרות לפסח למהדרין ללא כל חשש בפיקוחו האישי של הראשון לציון. בשיאו של המעמד ערך הראשון לציון סיום מסכת בהשתתפות גדולי הרבנים.

צפו בגלריה:

הגרש"מ עמאר מימונה מוצאי חג פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד