כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סער מפריט? שמטוב נלחמת בעד המורים

ח"כ ליה שמטוב, שהייתה מעורבת בעבר במאבקים בעד עובדי הקבלן, פתחה חזית מול משרד החינוך • הסיבה: המכרז להעסקת אלפי מורות במשרות קבלן

צילום: שמוליק גרוסמן
צילום: שמוליק גרוסמן

ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו) השתתפה אתמול בלילה בכנס חירום ארצי בנושא 'הסכנות בהפרטת החינוך הציבורי', שקרא לעצירת המכרז להעסקה קבלנית של אלפי מורות אותו מוביל שר החינוך גדעון סער בכדי ליישם את המלצות ועדת טרכטנברג ליום לימודים ארוך.

לדברי שמטוב, משיחות אותן קיימה עם מורים שמועסקים כיום כעובדי קבלן מטעם עמותות חינוך שונות, עלה כי מדובר במהלך מסוכן, שיביא לכך שבכל בית ספר יסודי יועסקו מורות-קבלן לצד מורים של משרד החינוך.

"במקרים רבים מדובר בהעסקה פוגענית שלא תעניק ביטחון תעסוקתי, משכורת בסיסית וקביעות", היא אומרת, ומוסיפה כי "יסודה של התוכנית טוב ומוצדק משום שצריך לעודד הורים לצאת לעבוד בלי לדאוג לילדים. נכון, התוכנית צפויה לעלות כ-2.5 מיליארד שקל לשנה והיא תכלול מפעל הזנה, שיעורי העשרה ותגבור במקצועות הליבה, אך את עלות הרפורמה אסור בשום פנים ואופן לסבסד על גבם של המורים".

לבאי כנס החירום שנערך במכללת סמינר הקיבוצים אמרה ח"כ שמטוב כי העסקה קבלנית בענף ההוראה עלולה להיות תחילת הסוף של עתיד החינוך. "כיום מועסקים על פי הערכות כ-15 אלף מורי קבלן נתון שצריך לזעזע כל אחד שאכפת לו ממערכת החינוך. הרפורמה המוצעת חמורה אף יותר לאור ההחלטה לפתוח את אזורי הרישום של בתי הספר, מצב שעלול לגרום לקריסה של בתי ספר באזורים מוחלשים. אני תומכת במאבקכם משום שאני יודעת עד כמה קשה עבודתו של איש החינוך, היא לא מסתיימת עם הצלצול האחרון, היא נמשכת גם בזמנו החופשי בבית כשהוא בודק מבחנים ועבודות, בונה מערכי שיעור ומשוחח עם הורי תלמידים".

נזכיר כי ח"כ שמטוב נאבקת כבר שנים רבות בתופעת עובדי הקבלן. בין השאר שבתה רעב כדי לקדם הצעת חוק למענם, התחזתה למנקה במסגרת תחקיר בנושא, חיזקה את חברי המטה להעסקה הוגנת של מורות ומורים יחד עם ארגון הסטודנטים לחינוך והוראה ועודדה אותם להמשיך במאבק.
ליה שמטוב גדעון סער משרד החינוך רפורמה מורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד