י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשד לזיהום ראיות

תאונת משפחת עטר: מחדלי חקירה חמורים

חשד: מחדלי חקירה, סתירות בעדויות ותיאום גירסאות שוטרים בחקירת התאונה הטראגית של בני משפחת עטר בכביש 90 לפני כחמישה חודשים • המשטרה: "ההליך המשפטי לא יתנהל באופן פסול באמצעות התקשורת"

תאונת משפחת עטר: מחדלי חקירה חמורים
משפחת עטר מפסגות שנספתה בתאונה צילום: זק"א; באדיבות המשפחה

במסגרת המשפט שמתנהל בימים אלה נגד לורן אנקרי, נהג הרכב שמואשם בהריגת שמונה בני משפחת עטר בכביש 90 בחודש חשון לפני כחמישה חודשים, כך פרסם אמש (שני) תמיר סטיינמן ב'החדשות', עולה חשש לזיהום ראיות ותיאום גירסאות אנשי החוק.

בתאונה חזיתית מחרידה שאירעה בכ"ב חשון בכביש 90, מצאו את מותם בני משפחת עטר מהיישוב פסגות שבבנימין, עת שהיו בדרכם לטיול משפחתי לרגל יום השבתון - יום הבחירות. ההורים יריב (45) ושושנה (47), וששת ילדיהם יעקב-ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3, זכרונם לברכה.

הנהג שהתנגש בהם חזיתית, לורן אנקרי (52), הואשם בשמונה סעיפי הריגה, נהיגה בשכרות והחזקת סם לצריכה. על פי כתב האישום, אנקרי החליט לעקוף רכב שנסע לפניו, ואז התנגש עם הג'יפ שבו נהג עם הרכב של משפחת עטר. כל שמונת בני המשפחה שהיו ברכב שבער נספו. אנקרי נושא עימו 22 הרשעות תעבורה קודמות.

במהדורה המרכזית חשף אמש סטיינמן כי במסגרת המשפט, עולים חשדות לאי סדרים מטרידים בחקירה שכללה גם סתירות בעדויות ותיאום של גרסאות.

מאחר ובחקירתו סיפר אנקרי שצרך קנאביס רפואי בימים לפני התאונה, הוא נשלח לבצע בדיקות דם בבית החולים סורוקה, כמקובל.

אלא שבמקום לנעול את שתי המבחנות במקום סטרילי ומאחורי שני מנעולים בתחנת משטרה כפי שנדרש - אחד השוטרים לקח אותן לביתו, כך על פי הדיווח.

בכך למעשה זיהמה המשטרה את הראייה המרכזית בתיק. "הגעתי הביתה ונעלתי אותה (את המעטפה) בכספת", כתב השוטר במזכר פנימי שנחשף לעורך הדין לאחר הגשת כתב האישום.

עוד דיווח סטיינמן, כי בדו"חות השונים, ציין קצין התנועה הבכיר של מרחב נגב שקיבל את המבחנות מידיה של שוטרת בשם אינה טל בשעה 22:00, אלא שבדוח שלה נכתב תחילה כי העבירה אותן שעה קודם לכן.

במסמך שפרסם סטיינמן עולה כי הספרה 1 בשעה 21:00 נמחקה - ובמקומה נכתבה הספרה 0, כך שלכאורה הזמנים יהיו תואמים ולא יעלה חשד שבמשך כשעה שלמה המבחנות לא היו תחת פיקוח.

אם לא די בכך, פרקליטו של אנקרי, עו"ד אביעד חייט, שאל בדיון את קצין התנועה הבכיר האם בהפסקה שוחח עם אינה טל, השוטרת, אך זה הכחיש. בשלב זה עו"ד חייט הטיח בקצין הבכיר תיעוד וידאו שבו נראים השניים בשעה 12:29, זמן קצר אחרי שהשוטרת טל העידה וזמן קצר לפני עדותו של הקצין משוחחים דקות ארוכות.

עם הצגת התיעוד, גרסת הקצין התעדכנה. אלכס: "על מה הייתה השיחה? על כל מיני דברים חוץ ממה שהיה בתיק כי בהתחלה כן הייתה איזו שאלה של איך היה ומה היה, ואז אמרו שאסור לנו לדבר על התיק ועצרנו ולא המשכנו בנושא".

במשטרת ישראל הגיבו לפרטי הכתבה ואמרו שבעקבות תאונת הדרכים הטראגית שגבתה את חייבם של שמונה בני משפחת עטר ז״ל, נפתחה במשטרה חקירה.

בסיום החקירה ולאחר ביצוע כלל פעולות החקירה הנדרשות וגיבוש התשתית הראייתית, הוגש ע"י הפרקליטות כתב אישום נגד הנהג הפוגע בגין נהיגה תחת השפעת סם, עקיפה בדרך לא פנויה והריגה. בימים אלו ההליך המשפטי עודנו מתנהל בבית המשפט ע״י הפרקליטות ולא יתנהל באופן פסול באמצעות התקשורת.

חומרי חקירה בדיקות רפואיות תיאום אסון משפחת עטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד