א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
במבצע סמוי של ה-FBI

נלכד חייל משוחרר שהפעיל מחתרת טרור שתכננה לפגע ביהודים

הרשויות הפדרליות בארה"ב הודיעו היום (שני) כי לכדו חייל משוחרר, החשוד, כי הפעיל מחתרת טרור מקומית בקליפורניה שתכננה לבצע פיגועים המוניים, בין היתר, גם במטרות יהודיות • הוא נתפס ונעצר ביום שישי האחרון בעקבות מבצע מתוחכם שהובילו סוכני ה-FBI במשך זמן ממושך 

נלכד חייל משוחרר שהפעיל מחתרת טרור שתכננה לפגע ביהודים
FBI, אילוסטרציה צילום: רויטרס

הרשויות הפדרליות בארה"ב הודיעו היום (יום שני) כי הם סיכלו מחתרת טרור מקומית שהופעלה על ידי חייל משוחרר. הוא חשוד כי תכנן לבצע טבח המוני עם "מטרות מרובות" בדרום קליפורניה במקומות הומי אדם.

החשוד, שזוהה כמארק סטיבן דומינגו, ביקש לנקום על ההתקפות האחרונות על מסגדים בניו זילנד. על פי הדיווח, הוא שאף לחקות את הפיגוע בלאס וגאס שהתרחש ב-1 באוקטובר 2017 ובו אדם חמוש בנשק אוטומטי פתח באש מהקומה ה-32 של מלון "מפרץ מאנדליי", לעבר קהל של 22,000 בני אדם, בפסטיבל מוזיקת קאנטרי בלאס וגאס.

המטרה של החשוד הייתה להרוג מאות אנשים לבנים, במיוחד יהודים, כנסיות ובסיסים צבאיים.

החשוד נעצר ביום שישי בלילה, לאחר שקיבל את מה שהוא חשב כי היא פצצה חיה, אך למעשה היה זה מטען נפץ לא אמיתי, שנמסר לו על ידי סוכן סמוי במסגרת חקירה של ה- F.B.I.

הסוכן הסמוי עקב אחרי החשוד וגילה אותו קונה בשבוע שעבר כמה מאות מסמרים שנועדו לשמש רסיסים בתוך חומר הנפץ.

מר דומינגו היה בעברן חייל חי"ר פעיל באפגניסטן בתקופה שבין ספטמבר 2012 ל ינואר 2013. גורמים רשמיים אמרו, כי הם עלו על הודעות ברשתות החברתיות שבהן דומינגו בן ה-26 הביע את תמיכתו הנלהבת ב"ג'יהאד אלים" ושברצונו לתקוף את אזור לוס אנג'לס.

ב -3 בחודש מרץ אשתקד, פרסם דומינגו כי "אמריקה זקוקה לאירוע נוסף של לאס וגאס", כשהוא מתייחס לטבח ב -2017, "משהו שיגרום לתסיסה אזרחית". כתב.

מאוחר יותר באותו חודש הוא פרסם, כי "חייב להיות עונש" על ההתקפות על מסגדים בניו זילנד.

על פי רשויות החוק, הוא התאסלם לאחרונה והחליט לבצע טבח המוני, כשהוא הופך לפעיל נלהב של ארגון הטרור דאעש.

כזכור,אמריקה עדיין מתאוששת מהפיגוע הקשה ביום שבת האחרון בסאן דייגו, שם נרצחה אשה ונפצעו שלושה נוספים לאחר שאנטישמי בן 19 ירה בתוך בית הכנסת של חב"ד.

חוקרי FBI FBI טרור חוליית טרור ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד