י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שמחה וצהלה בבית המשפט

אחרי שנתיים: המנהל החרדי נידון לעונש קל

קריאות שמחה וצהלה נשמעו באולם בית המשפט עם הקראת גזר דינו של הרב אשר אייזמן מלייקווד, שהורשע במעילה בכספי המוסד אותו הוא מנהל ועשה בחלקם שימוש לצרכיו האישיים • כמו כן הוא הורשה להמשיך ולנהל את המוסד

אחרי שנתיים: המנהל החרדי נידון לעונש קל
המנהל הרב אשר אייזמן צילום: באדיבות המצלם

סוף הסיפור: הרב אשר אייזמן, מייסד בית הספר לילדים מיוחדים בלייקווד, נידון לשנתיים מאסר על תנאי.

התביעה דרשה לא פחות מ-15 שנות מאסר, אולם השופט גזר על הרב רק שנתיים מאסר על תנאי, הכוללים 60 ימים בכלא בפועל, השופט גם התיר לרב אייזמן לחזור ולנהל את בית הספר ובתנאי שלא יתעסק בנושא הפיננסי.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, השופט התרשם מפעליו הטובים שעשה הרב הייזמן במהלך השנים במוסד שהקים, על העזרה שלו לילדים מיוחדים, ולכן חס עליו ונתן לו רק חודשיים מאסר בפועל, שנתיים על תנאי וכן השית עליו קנס כספי של רבע מיליון דולר. במונחים של ארצות הברית, מדובר בעונש קל מאד.

עשרות מכרים ותומכים שהיו באולם בית המשפט הזילו דמעות של שמחה לאחר הקראת גזר הדין.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני יותר משנתיים, משטרת לייקווד עצרה את מנהל המוסד בחשד לגניבה והלבנת הון בסך של 630 אלף דולרים, לאחר פנייה של משרד החינוך בלייקווד לרשויות, בטענה כי המנהל השתמש בכסף שקיבל מהמשרד לצורך ניהול שוטף של המוסד לצרכיו הפרטיים.

על פי התביעה לפני שנתיים, מנהל המוסד השתמש בחלק מהכסף שקיבל להלבנה וחלק אחר השקיע בקרן הון בצורה בלתי חוקית.

על פי הדיווחים באתרי תקשורת מקומיים בזמן המעצר, בית הספר לילדים המיוחדים תוקצב בכ-1.8 מיליון דולר לחודש ממשרד החינוך המקומי ומרשויות נוספות. התקציב נקבע באמצעות נוסחת מדינה המבוססת על עלויות "סבירות, רגילות ונחוצות" לחינוך התלמידים, וכל הכספים היו אמורים לשמש אך ורק להוצאות התפעול של בית הספר.

התובע המחוזי טען כי מנהל המוסד השתמש בקרן גיוס כספים כדי לגנוב כ-430,000 דולרים למיזם עסקי אישי ו-200 אלף דולרים נוספים הלבין.

התובע הוסיף כי "מנהל המוסד הפר את החוק, הפר את אמון הציבור ובגד באוכלוסיית הילדים המיוחדים. הוא היה חייב להשתמש בכל דולר לטובת הילדים בבית הספר, אבל במקום זאת הוא לקח מאות אלפי דולרים שכר לימוד מההורים כדי להמר על מיזם עסקי אישי".

כאמור השופט קיבל רק חלק מדרישת התביעה, ופסק לרב אשר אייזמן עונש קל מאד.

מנהל מוסד ילדים עם צרכים מיוחדים מעילה גזר דין מאסר בפועל מאסר על תנאי גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד