ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לא מתקבל על הדעת"

קשיים בגיבוש הקואליציה; רה"מ על הדרישות החרדיות: "מוגזמות"

לאחר ישיבות המו"מ הראשונות עם הסיעות החרדיות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר את דרישות המפלגות אותן הוא מכנה "דרישות מוגזמות" • כזכור, מפלגות ש"ס ויהדות התורה ביקשו במהלך המו"מ כל אחת לא פחות מארבעה תיקים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

קשיים בגיבוש הקואליציה; רה"מ על הדרישות החרדיות: "מוגזמות"
ליצמן עם נתניהו צילום: שלומי כהן, פלאש 90

לאחר ישיבות המו"מ הראשונות עם הסיעות החרדיות ולקראת הגשת רשימת הדרישות של מפגלת 'איחוד הימין', ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר את דרישות המפלגות להן הוא קורא 'דרישות מוגזמות'.

על פי הדיווח הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום', נתניהו התבטא בפני מקורביו על רשימת הדרישות של המפלגות החרדיות ואיחוד הימין ואמר כי הם הציגו "דרישות מוגזמות".

יצוין כי דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שבש"ס וביהדות התורה דרשו ארבעה תיקים כל אחד; כאשר ש"ס דורשת את משרדי הפנים, הנגב והגליל, דתות ושיכון; וביהדות התורה דורשים את משרדי הבריאות, השיכון, הרווחה וראשות וועדת הכספים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הדרישות של החרדים לקבל ארבעה משרדים לצד הדרישות של בצלאל סמוטריץ' לקבל את משרד המשפטים ומשרד החינוך עבור חמישה מנדטים בלבד - לא מתקבלות על הדעת.

לצד זאת, ברור מאליו כי משרד הביטחון והאוצר יעברו לידי אביגדור ליברמן ומשה כחלון, שכיהנו במשרדים אלו בקדנציה הקודמת.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לאחרונה כי בליכוד הבהירו לסיעות ש"ס ויהדות התורה כי דרישתם לקבל את תיק השיכון לא תתקבל - מאחר והם מייעדים את התיק עבור מפלגה אחרת.

ביהדות התורה הבהירו בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הם צפויים להתעקש על התיק לצד תפקיד סגן שר במעמד שר נוסף.

בנוסף, בליכוד הציעו ליהדות התורה תחלופה של סגני שרים במעמד שר במשרדי התיירות ואיכות הסביבה, אך ביהדות התורה דחו את ההצעה ובשלב זה ממתינים לקבל תשובות מהליכוד לגבי התיקים אותם הם דורשים (שיכון ורווחה).

בנימין נתניהו חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד