כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אור ירוק מזכירה: בפורים נוהגים צלול

לקראת מסיבות פורים הצפויות מזכירים באור ירוק: גם כוס אחת של משקה הופכת להיות קטלנית. אם שותים לא נוהגים. אחד מכל חמישה נהגים מודה כי נהג לאחר ששתה אלכוהול לפחות פעם אחת בשנה האחרונה

אור ירוק מזכירה: בפורים נוהגים צלול



משנכנס אדר מרבין בשמחה. בסוף השבוע הקרוב יערכו מסיבות פורים עם הרבה אלכוהול ושמחה.
אלכוהול ונהיגה הם שילוב קטלני. נהיגה תחת השפעת אלכוהול הינה אחד משלושת הגורמים העיקריים להתרחשותן של תאונות דרכים. שתיית אלכוהול, בכל כמות, פוגעת בכישורי הנהיגה ולכן יש להימנע לחלוטין מנהיגה לאחר שתיית אלכוהול.

בנוסף, על מנת להילחם בתופעת הנהיגה בשכרות, על המשטרה להגביר את היקף האכיפה, על מנת ללכוד את הנוהגים בשכרות, בעיקר באזורי הבילוי, ובכך להגביר את מודעות הנהגים וליצור כוח התרעה, כנגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יש להחמיר עם העוברים על החוק ולהגביר את החרמות כלי הרכב לנוהגים תחת השפעת אלכוהול. כמו כן, תגבור של מערך התחבורה הציבורית באזורי בילוי יאפשר חלופה ראויה לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

צעירים הן האוכלוסייה שנפגעת הכי הרבה בתאונות דרכים כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול. בשנת 2010, צעירים היו מעורבים ב-75 מהתאונות שהסיבה להן היא אלכוהול. 14 צעירים נהרגו ו-587 צעירים נפגעו. בשנת 2010 נחקק חוק "0% אלכוהול", האוסר על צעירים עד גיל 24 (כמו גם לנהגים מקצועיים), לנהוג כאשר הם שתו אלכוהול, לא משנה באיזו כמות.

עמותת אור ירוק: "האלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה, ומי שחושב אחרת – טועה, האלכוהול פוגע בקשב, בזיכרון ובקואורדינציה. האלכוהול גורם ליכולת שיפוט לקויה, לעלייה בשגיאות בנהיגה, הראייה נפגעת ויכולת התגובה והשליטה ברכב נפגעים. הנורמה-"מי ששותה לא נוהג" חייבת להיות מושרשת עמוק יותר באמצעות חינוך והסברה בקרב ציבור הנהגים, במיוחד הצעירים שבהם".

סקר אור ירוק: אחד מכל חמישה נהגים מודה כי נהג לאחר ששתה אלכוהול לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. כ-20% מהנשאלים דיווחו כי נהגו לפחות פעם אחת, לאחר ששתו אלכוהול במהלך השנה האחרונה. כשליש מהם טענו, כי נקטו באמצעי זהירות כמו שתיית קפה או מים לפני שיצאו לדרך, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בחודש פברואר 2012.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נתוני הסקר מלמדים, שישנם אזרחים שלא מבינים כי שתיית כוס אחת של אלכוהול יכולה להיות קטלנית, לכל לגימה יש השפעה. לכן, למי ששתה אלכוהול אסור לעלות על הכביש. תירוצים הורגים חיים".

כאשר נשאלו הנהגים אשר דווחו כי נהגו במהלך השנה האחרונה לאחר ששתו משקה אלכוהול, מדוע עשו זאת, 33.2% מהם, טענו שהם נוקטים באמצעי זהירות כמו שתיית קפה או מים לפני שהם יוצאים לדרך. 21.3% טענו כי האלכוהול לא משפיע עליהם. 21.2% טענו כי לא היה מישהו אחר שיכול היה לנהוג. ו-17.4% טענו כי הם נוסעים בזהירות רבה לאחר שתיית האלכוהול.

על פי חלוקה לאזורים, נמצא כי באזור הדרום - 23.2% מקרב הנהגים, דווחו כי נהגו לפחות פעם אחת, לאחר ששתו אלכוהול. אזור הצפון – 23% דיווחו כי נהגו לפחות פעם אחת לאחר ששתו אלכוהול. אזור המרכז -19% דווחו כי נהגו לפחות פעם אחת אחרי ששתו אלכוהול. אזור השרון - 16% דיווחו כי נהגו לפחות פעם אחת אחרי ששתו אלכוהול. אזור ירושלים- 8% מהנהגים דיווחו כי נהגו לפחות פעם אחת לאחר ששתו אלכוהול.

הסקר נערך עבור אור ירוק ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה, בשיטת אומניבוס טלפוני בקרב 500 משיבים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת במדינת ישראל. הסקר בוצע במהלך חודש פברואר 2012. טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.4% +, ברמת מובהקות של 95%.
אור ירוק נהיגה שכרות שיכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד