ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אני עומד עליהם

בצל המו"מ: נשיא המועצת בדרישה מהח"כים

נשיא המועצת הגר"ש כהן מתייחס היום להתעקשות של ליברמן בנושאי בני הישיבות והגיוס ותוקף בחריפות: "שלא יבלבלו את המוח" • הגר"ש קבע חד-משמעית כי אין להשתתף בממשלה מבלי שנושא בני הישיבות ייפתר • צפו בתיעוד מהדברים שנשא - שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

בצל המו"מ: נשיא המועצת בדרישה מהח"כים
נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן צילום: דוד כהן, פלאש 90

נשיא המועצת הגר"ש כהן מתייחס היום (שלישי) להתעקשות של יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן בנושאי בני הישיבות והגיוס וקובע כי אין להשתתף בממשלה מבלי שנושאי בני הישיבות יפתרו.

בדברים שנשא היום בכינוס וועד הישיבות אמר הגר"ש כהן, "ברוך השם שהתרבו הנציגים החרדים בממשלה ואנחנו עומדים עליהם שלא ישתתפו בממשלה אלא אם הישיבות יוכלו להתקיים - הן מבחינת כספים והן מבחינת הגיוס; שלא יבלבלו את המוח".

יצוין כי מדובר בהתייחסות ראשונה מצידה של ש"ס שמסרבת להשיב לדרישות שר הביטחון אביגדור ליברמן שרק הבוקר הבהיר כי הוא מעוניין ב"קואליציית ימין לאומית, אך לא קואליציית הלכה".

תוך שהדגיש כי "אנחנו לא מעוניינים למשוך את המו"מ עד הרגע האחרון על מנת להודיע בסופו שלא נצטרף; אם מישהו ינסה בצורה כוחנית או חד צדדית לכפות את דעתו על רוב העם בישראל — שרחוק מתפיסת העולם החרדית — עליו תיפול האחריות לכישלון המו"מ הקואליציוני".

בתוך כך, 'בחדרי חרדים' חשף הבוקר את מסמך הדרישות המלא שהציגו ביהדות התורה בפני חברי המו"מ של הליכוד ובהם מופיעות בין היתר הדרישות בנושאי בני הישיבות, שבת, גיור, דיור ותחבורה.

* בעניין גיוס בני הישיבות נכתב: "נבקש לעגן בחקיקה, שכל מי שיושב ולומד -"תורתו אומנתו" - יקבל דיחוי משירות. ולצורך זה נעלה במו"מ גם את נושא חוק יסוד לומדי תורה, פיסקת ההתגברות".

* במפלגה דורשים גם לסדר את סאגת גיוס הבנות: "לעגן ולחזק את מה שנחקק לפני 40 שנה שכל בת המצהירה בפני דיין על כך שאינה נוסעת בשבת ושומרת כשרות, תקבל את הפטור משירות".

* גם בנושא הגיור, הדיור, הרבנות הראשית ונושאי דת ומדינה - מבקשת יהדות התורה לתקן את הדרישות שלא התקבלו בנושאים הללו בדקנציה הקודמת; זאת לצד הכנסת דרישות נוספות שישולבו במהלך שיחות המו"מ.

* וכן שינוי בקצבאות הילדים שיאפשר "אפשרות להכפלת השתתפות ההורים בחיסכון מ-50 ₪ ל-100", כך ע"פ המופיע ברשימה.

* אחד הנושאים עליהם יהדות התורה תתעקש במיוחד זהו נושא חילולי השבת המתרבים, "חילולי השבת מתרבים לצערנו, כבימי חול. ובמו"מ נדרוש נקיטת אמצעים מתאימים למיגור התופעה המתרחבת ומתרבה של חילולי שבת וחג, ברחבי המדינה".

נשיא המועצת חוק הגיוס הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד