י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ממשיך בקו התקיף

ליברמן על הדרישות החרדיות: "טירוף מוחלט"

ליברמן לא מנמיך את הלהבות גם ביום הזה שהכנסת חוגגת השבעת ח"כים חדשים ובישיבת הסיעה הראשונה שלו בכנסת ה-21, הוא בחר להקדיש את נאומו למתקפה על הדרישות של המפלגות החרדיות: "מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט"

ליברמן על הדרישות החרדיות: "טירוף מוחלט"
ליברמן בישיבת סיעה צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

יו"ר 'ישראל ביתנו' חה"כ אביגדור ליברמן ממשיך את הקו התקיף נגד הסיעות החרדיות, לקראת גיבוש הקואליציה ואומר כי דרישות החרדים בחדרי המו"מ הן מטורפות.

בפתח ישיבת הסיעה הראשונה לכנסת ה-21 אמר ליברמן, "ראיתי בימים האחרונים שרב סרן שמועתי עבד שעות נוספות, קראתי הרבה פרסומים שהם אינם מדויקים לגבי עמדתנו במו"מ הקואליציוני".

ליברמן הבהיר כי, "לגבי התיקים - כל עוד לא הגענו להסכמות בסוגיות עקרוניות , לא ננהל מו"מ על התיקים. זה צריך להיות ברור וחד. אם נגיע שם להסכמות, התיקים יהיה החלק הקל. הדרישות שלנו הם לא רק בתחום דת ומדינה אלא גם בנושאים כלכליים, חברתיים וביטחוניים".

"בנושאי דת ומדינה, אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה. זו הנוסחה שאנחנו מנסים להגיע להסכמות סביבה עם כל המרכיבים בקואליציה", ציין יו"ר 'ישראל ביתנו', "אנחנו גם מכבדים את הכרעת הבוחר, המחנה החרדי והחר"דלי הוא 22 מנדטים ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו".

ליברמן כינה את דרישות הסיעות החרדיות כטירוף ואמר, "אנחנו רוצים קודם למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים ואת הטירוף. מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט - אנחנו דורשים לאסור שימוש בכל בדיקות DNA בבתי הדין הרבניים, לא לבדיקת יהדות, לא לצרכי נישואין או גירושין".

איווט התייחס ליתר הדרישות החרדיות, "אנחנו רוצים להחזיר, את הציבור שלנו לנורמליות. כשאני מסתכל על יוזמות כמו חוק יסוד לימוד תורה, איסור מוחלט על עבודות בשבת, השינויים שרוצים להכניס בגיור, זו פגיעה בסטטוס קוו. אנחנו מנסים לשמור על זה ולא נוכל להסכים ליוזמות האלה".

"תפקידנו לבלום את כל זה. משתדלים לא להכניס עיזים חדשות למו"מ הקואליציוני על מנת לסכל או להכשיל אותו, כל הדברים שאנחנו מקפידים עליהם, היו בעבר והם חלק מהשיח פה בכנסת. גם חוק הגיוס הוא לא יוזמה חדשה, זה עבר בקריאה ראשונה והחרדים יודעים לחיות עם זה. לא ראיתי כשזה עבר אז בקריאה ראשונה מהומה מצדם. לנצל את הסיטואציה בכנסת לפעולה כוחנית וחד צדדית - לא נסכים לקבל", אמר.

אביגדור ליברמן הרכבת ממשלה ישראל ביתנו המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד