י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הירי בדרום נמשך • טיל גראד נפל בנתיבות

הגראד פגע בשטח של חניון וגרם לנזק רב, פצוע קל ו-11 נפגעי חרדה • למרות זאת, פיקוד העורף המליץ לחזור לשגרת חיים רגילה: בתי הספר והגנים יפעלו מחר כרגיל

זירת הנפילה. צילום: חדשות 24
זירת הנפילה. צילום: חדשות 24



בשעה 22:21 נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר נתיבות. התושבים נכנסו מיידית למרחבים מוגנים.

טיל גראד ששוגר מעזה ונחת בעיר, נפל במגרש חנייה כתוצאה מהנפילה נפצע אדם באורח קל מרסיסים ו-11 בני אדם נוספים מוגדרים כנפגעי חרדה. רכב שחנה במקום נפגע גם הוא בצורה קשה.



חובשי 'איחוד הצלה - דרום' טיפלו במספר נפגעי חרדה, לאחר נפילת הטיל בחצר בניין מגורים. צבי טרלבסי חובש 'איחוד הצלה - דרום' סיפר ל'בחדרי חרדים': "למרבה הנס הטיל נחת בחצר בניין שמשמשת כחנייה. נגרם נזק למספר רכבים. טיפלנו, אני וחובשים נוספים, בשלושה נפגעי חרדה שפונו למוקד הרפואי המקומי. בנס אין נפגעי גוף. האזעקה והנפילה הערב באו לנו בהפתעה, לאחר שנמסר על הפסקת אש, וחשבנו שחוזרים לשגרה".

עוד בנושא:
סיור בלב האימה • "הבן שלי היה בחוץ. פתאום נשמעה אזעקה והגיע טיל" • דיווח מיוחד

מאז אמש בשעה 1:00, שעת התחלת הפסקת האש, שוגרו מרצועת עזה 8 רקטות וטילים לעבר שטחי דרום מדינת ישראל.

לאחר ארבעה ימים של ירי מסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל הושג בתיווך מצרי הסכם הרגעה, שדווח כי הוא מקובל על כלל ארגוני הטרור ברצועה. הרגיעה נכנסה לתוקפה אמש בשעה 01:00 ואכן מאז השעה 23:00 מאז השתרר שקט יחסי בדרום ישראל, למעט ירי ספוראדי של רקטה ופצצות מרגמה במהלך שעות הלילה והבוקר.

בפרסומים שלוו את הסכם ההרגעה ניכר ניסיון של הג'האד האסלאמי בפלסטין, שספג את מרבית האבדות בסבב ההסלמה, לבנות לעצמו "נראטיב ניצחון". זאת על ידי הבלטת ה"הישג" שבהסכם "הפסקת ההתנקשויות" ואיומים מפורשים ומוסווים לפיהם יש בידי הארגון "קלפים נוספים", שבהם עדיין לא השתמש (רקטות לטווח ארוך יותר).

את האחריות לביצוע הירי המשיכו לקבל על עצמם ארגונים רבים, אולם את מרב הירי ביצעו ככל הנראה ארגון הג'האד האסלאמי בפלסטין, אשר בנטילות האחריות שלהם דיווחו הארגונים בעיקר על ירי רקטות גראד ורקטות 107 מ"מ.

בתוך כך, מחר הלימודים במועצה האזורית שער הנגב יפעלו כסדרן, כולל במערכת הגיל הרך בישובים העורפיים, בדורות, ברוחמה ובברור חיל.

בתום שיחה שקיימו הערב ראשי הרשויות של באר שבע, אשדוד, אשקלון וגן יבנה, ולאחר הערכת מצב עם אלוף פיקוד העורף, הוחלט לקבל את המלצת פיקוד העורף ולחזור לשגרת חיים רגילה. מערכות החינוך בכל אותן רשויות תפעל החל ממחר באופן מלא.

זירת הנפילה • צילום: איציק זאבי - סוכנות הידיעות 'חדשות 24'

















גראד נתיבות הפסקת אש טיל נפגעי חרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד