י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חג בכנסת

לאחר התמונה המסורתית: ביבי הבטיח מהפך

אחרי שראשי המפלגות התייצבו לתמונה המסורתית עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ונשיאת העליון, נתניהו נאם והבטיח: הטכנולוגיה מגיעה לנגב, ההיי-טק מגיעה לנגב, הסייבר מגיע לנגב, ואנחנו פועלים לבצע מהפך דומה בגליל ובכל חלקי ארצנו"

לאחר התמונה המסורתית: ביבי הבטיח מהפך
התמונה המסורתית צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בישיבת הפתיחה של הכנסת ה-21 ובהצהרת האמונים של חברי הכנסת, והתייחס לאביב הערבי "חוסר היציבות הוא דבר שפוקד לא רק את האזור שלנו, אלא שטחים נרחבים מסביבנו".

"התכנסותה של הכנסת החדשה, הכנסת ה-21, היא שעת חג, והיום שורה עלינו רוח האחדות של העם, שאנו נציגיו", פתח רה"מ.

נתניהו הוסיף, "הוא שוב הכריע בבחירות דמוקרטיות, הוא הטיל על כולנו את השליחות החשובה לפעול בשמו ולמענו".

"אחר כך קרוב ל-2000 שנה של נדודים בגלות, של סבל בל יתואר, וזכינו לגאולה מחודשת. אין עם שנלחם על חירותו כפי שנלחם העם היהודי. אין עם שעמד מול מכשולים גדולים כל כך, ויכול היה להם. לא תמיד יכול היה להם, אבל גם כשנכשל לא נשברה רוחו", הוסיף נתניהו.

"אנחנו בכל הדורות הללו נכספנו אל אדמת המולדת ונשאנו תפילה לחזור לציון. חזרנו הביתה חדורי אמונה עמוקה ורוח עזה, והצמחנו מחדש, כאן בקרקע המולדת, את עץ החיים של עמנו. מאין בא כוח החיים הזה? זו שאלה שמעסיקה אותי, בוודאי גם אתכם, ורבים רבים בתוך עמנו - כוח האמונה והתקווה".

לדברי רה"מ, "זוהי תקופת שיא בתולדות מדינתנו. במובן מסוים זו גם תקופת שיא בתולדות עמנו. עוצמתנו מעולם לא הייתה גדולה יותר. הפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה בביטחון, ביחסי החוץ, בכלכלה, במדע ובטכנולוגיה, בהתפלת מים, בניצול מקורות אנרגיה, ברפואה, במה לא? כוח יצירה אדיר מפעם בנו. אנו שולחים חללית אל הירח, ועל הקרקע אנחנו מפריחים את המדבר. אני מתכוון לא רק מבחינה חקלאית".

"לפני ימים אחדים התבשרנו שמתוך 1,000 ערים חדשניות בעולם, מובילות חדשנות, באר שבע שלנו תופסת את המקום ה-180. זה מקום מכובד מאוד, אני מבטיח לכם שהיא תעלה. הטכנולוגיה מגיעה לנגב, ההיי-טק מגיע לנגב, הסייבר מגיע לנגב, ואנחנו פועלים לבצע מהפך דומה בגליל ובכל חלקי ארצנו".

"גם בקדנציה הנוכחית של הכנסת נמשיך בתנופת עשייה כבירה, ונוסיף לפעול לטובת כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. אנחנו מודעים היטב לכל האתגרים שעומדים לפנינו. אנחנו חיים בסביבה רוגשת, שאינה פוסקת מלרעוש ולגעוש".

"האביב הערבי, כך קוראים לזה, האביב הערבי לא הגיע לסיומו, וחוסר היציבות הוא דבר שפוקד לא רק את האזור שלנו, אלא שטחים נרחבים מסביבנו. ועם זאת, מול כל האתגרים הללו, אנחנו מצליחים להפיק יש מאין בריתות חדשות ותקוות חדשות, וגם תקווה חדשה ומתעצמת ליחסי שלום, יחסים נורמליים, עם רבים משכנינו הערבים. אני מודע לכל האתגרים שעומדים לפנינו, ואני אומר לכם: בעזרתכם, בעזרת השם, אני בטוח שנוכל להם".

בנימין נתניהו תמונה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד