י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ירי ואלימות ברחובות

ריח של הפיכה: רחובות ונצואלה בוערים • צפו

בחודשים האחרונים מתנהל קרב תודעתי על השלטון בונצואולה, בין מנהיג האופוזיציה חואן גואידו הנתמך על ידי ארה"ב והמערב לבין הנשיא שמחזיק בשלטון בפועל, ניקולאס מדורו • היום החלו עימותים אלימים ברחובות, כאשר חלקים מהצבא משתפים פעולה עם ניסיון ההפיכה • צפו

ריח של הפיכה: רחובות ונצואלה בוערים • צפו
ההפיכה בונצואלה צילום: רויטרס

"ממשלת ונצואלה מתמודדת עם קבוצה קטנה של בוגדים צבאיים שמבקשים לקדם הפיכה", כך אמר היום (שלישי) שר ההסברה, ג'ורג' רודריגז.

צלם של סוכנות הידיעות רויטרס, ראה את מנהיג האופוזיציה חואן גואידו עומד ליד בסיס חיל האוויר בקראקס הבירה, מוקף בקבוצת גברים במדים.

מוחים נגד המשטר ברחובות. צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גואידו, קרא היום להתקוממות צבאית כדי להדיח את הנשיא ניקולאס מדורו וקבוצת חמושים פתחו בירי מחוץ לבסיס חיל האוויר של קראקס, כאשר המדינה מוכה וחבולה אחרי שנים של כאוס פוליטי וכלכלי ולמרות שבעבר היתה אחת המדינות העשירות באמריקה הלטינית, כיום, תושביה מתמודדים עם אינפלציה מרקיעת שחקים ורבים מהם נמצאים בחרפת רעב ורבים מנסים לעקור למדינות שכנות.

עשרות חמושים במדים צבאיים ליוו את איש האופוזיציה גואידו, המקבל תמיכה מרוב מדינות המערב בראשות ארה"ב, הם התעמתו עם חיילים התומכים במדורו בהפגנה מחוץ לבסיס חיל האוויר של לה קרלוטה, אך לא ירו אחד על השני.

מדורו שולט ורודה בעם שלו בוונצואלה משנת 2013. מאז, כשלפניו שלט במדינה במשך זמן רב המנהיג הדומיננטי הוגו צאווס, שגם מהוא ניהל מדיניות של סכסוך עם ארה"ב ואת יחסיו הידק דווקא עם רוסיה. המצב הכלכלי והפוליטי של ונצואלה נמצא בקריסה נוראית, והאינפלציה הגיעה ל-10 מיליון אחוז. כתוצאה מכך, שלשה מיליון אזרחים היגרו מהמדינה.

מנהיג האופוזיציה חואן גואידו. צילום רויטרס

לאחרונה, הושבע מדורו לעוד קדנציה של שש שנים בבחירות שנויות במחלוקת, מה שגרם להתפרצות של מחאות והפגנות ברחובות ונצואלה.

כמרד בשלטון הדיקטטורי של מדורו, הוקם שלטון דמוקרטי על ידי אזרחיה, ומנהיג האופוזיציה חואן גואידו הוכתר לנשיא ביניים.

כאמור, בשבועות האחרונים הודיע הנשיא טראמפ על תמיכתו במורדים ובמנהיגם חואן גואידו: "היום, אני רשמית מכיר בנשיא של האספה הלאומית של ונצואלה, חואן גואידו, כנשיא ביניים של ונצואלה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר הכרזתו של טראמפ, 12 מדינות (כולל ברזיל, ארגנטינה וקנדה) נעמדו לצידו של טראמפ. לעומתם התגבש ציר נגדי בראשות של סין ורוסיה, שהודיעו על תמיכתן במדורו.

מדורו הגיב לתמיכתו של טראמפ במנהיג האופוזציה בניתוק  קשרים עם ארצות הברית ודרש את סילוקם של כל הדיפלומטים שלה מוונצואלה תוך 72 שעות.

"החלטתי לנתק את הקשרים הדיפלומטיים והפוליטיים שלנו עם ממשלת ארצות הברית. שילכו מוונצואלה. מספיק התערבות. כאן יש כבוד. כאן יש אנשים שיגנו על המדינה", הכריז מדורו.

ונצואלה ניקולאס מדורו הפיכה הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד