י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תחת אבטחה פלסטינית • צפו

החרדים שחדרו לשכם: "רוצים לחיות בשלום"

קבוצה של כ-20 קיצונים בראשות ישראל מאיר הירש מנטורי קרתא נכנסו היום לשכם כדי להתפלל בקבר יוסף  • את הכניסה אבטחה המשטרה הפלסטינית • לאחר מכן הם נפגשו עם מפקד הביטחון הלאומי של שכם וסיפרו על כך לכתב 'בחדרי'

החרדים שחדרו לשכם: "רוצים לחיות בשלום"
פעילי נטורי קרתא בביקור בשכם צילום: החדשות החמות

ביקור חרדים בקבר יוסף, הוא מחזה שגרתי יחסית באזור, בדרך כלל העולים לקבר מגיעים בליווי ואבטחה של צה"ל, אך לעיתים ישנם "מסתננים" המסכנים את חייהם בשביל תפילה בפאתי העיר שכם.

בשעות הצהרים (שלישי), קבוצה של כ-20 קיצונים בראשות ישראל מאיר הירש מנטורי קרתא, פעיל אנטי-ציוני ובנו של הרב משה הירש שניהל מגעים קרובים עם יאסר ערפאת - הגיעו לביקור בעיר.

הפעם הביקור כצפוי לא היה מתואם ומאובטח על ידי כוחות צה"ל, אלא על ידי המשטרה הפלסטינית. במסגרת ביקורם, התפללו בקבר יוסף הצדיק והגיעו ללשכתו של מפקד הביטחון הלאומי של שכם.

הביקור היה מתואם עם צה"ל? שאלנו את ישראל מאיר הירש, הוא התפקע מצחוק. "הרי כל ביקור בקבר יוסף או בכל מקום קודש אחר ליהודים, שנעשה בליווי ואבטחה של צה"ל, מתואם עם המשטרה הפלסטינית. למה אני צריך את צה"ל כמתווך? אני מדבר איתם ישירות" השיב הירש.

הירש סיפר ל'בחדרי חרדים', כי לאחר התפילה בקבר יוסף, "המשכנו עם האוטובוס ובו כ-50 אנשים ללשכת מפקד הביטחון הלאומי של שכם, הכל בליווי של כוחות הביטחון הפלסטינים". מה היה בפגישה? "לא משהו חריג, אמרנו לו שאנחנו רוצים לחיות בשלום, והוא הסכים איתנו. הייתה פגישה מאוד ידידותית".

נטורי קרתא קבר יוסף הצדיק משטרה פלסטינית שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד