י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין קואליציה בלעדיה"

כך מנסה הליכוד "לגנוב" את הח"כית החרדית

"אין קואליציה בלעדיה": בליכוד החלו במשא לחצים כדי לשלב את הנציגה החרדית של 'כחול לבן' - חה"כ עומר ינקבליץ' • "אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד" • ינקלביץ' מכחישה את הדיווח וטוענת כי היא אינה עוסקת בזה

כך מנסה הליכוד "לגנוב" את הח"כית החרדית
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד המשא ומתן הקואליציוני נמצא רק בתחילתו והקשיים בעיצומם - בליכוד החלו במשא לחצים כדי לשלב את הנציגה החרדית של 'כחול לבן', חה"כ עומר ינקבליץ', ברשימתם.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) ב'ידיעות אחרונות', בליכוד הגיעו להבנה כי כדי להרכיב קואליציה הם דורשים חברי כנסת אחד בלבד שיביא לקואליציה צרה של 61 חברי כנסת, כאשר הם לוטשים עיניים כאמור לחה"כ ינקבליץ' שהוצבה במקום ה-23 ב'כחול לבן'.

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי בכיר צוות המו"מ ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו נתן אשל החל בבדיקות מול גורמים חרדים כדי לנסות ולהשפיע על ינקבליץ' לערוק לשורות הליכוד, כשהוא מנסה לעשות זאת דרך דמות רבנית שמשפיעה על משפחתה.

עוד עולה מהדיווח כי בליכוד יציעו לה תפקיד מכובד של ראשות ועדה בכנסת; אשל צוטט כאומר כי, "אין לנו ממשלה בלי הקול שלה, עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה".

"אבל פה זה כבר לא ילך רק עם אנשי קשר. חברה שלה כבר דיברה איתה ועוד מישהו כבר דיבר איתה. זה לא רק אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד.

"היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם ח"כית בלי משמעות בכחול לבן".

אשל מציין כי, "היא גם מצילה את היהדות החרדית"; לטענתו, "ברור שקרה משהו עם ליברמן והיא יכולה לעצור את זה. היא תהיה בליכוד". אשל אף מציע כי היא תישאר בכחול לבן ותתמוך משם בקואליציה - כשלדבריו, "היא יכולה לעשות את זה, אבל הם יזרקו אותה - אז שתבוא לליכוד".

אשל סיפר עוד כי הוא מנסה להשפיע עליה דרך דמויות תורניות במגזר החרדי, "אני לא יודע אם היא שייכת לליטאים או לחסידים", הוא מציין.

"אני לא מכיר אותה. נגיד שהיא ליטאית ויבוא הרב חיים קנייבסקי ויגיד שאסור לפגוע ביהדות החרדית, וזה יהיה תלוי רק בה - היא לא תעמוד בזה. ואם יבוא אליה הרב מגור, אם בעלה חסיד גור - היא לא תעמוד בזה".

"אם הם אנגלוסכסיים, אז מבחינתי שזה יהיה האדמו"ר מבוסטון", מוסיף אשל, "אני צריך לדעת מי הדמות התורנית המשפיעה עליה. האדם החרדי לא הולך נגד דעת תורה. גם אם יבואו אליי ויגידו לי זה דעת תורה - אני לא אלך נגד דעת תורה. ואני לא חרדי".

אשל הוסיף: "אז היא אולי הולכת עם מטפחת קטנה וחצאית קצרה, אבל היא עדיין חרדית. הבעל שלה חי בקהילה חרדית. הוא מתפלל בבית כנסת עם חרדים והוא לא ילך נגד החרדים. צריך למצוא מי האוטוריטה הקרובה אליה.

"נגיד שלמדתי בישיבה כלשהי, אם היה קורא לי רב הישיבה ואומר: 'נתן, אסור לך להתנהג ככה. אתה צריך לעשות ככה וככה כי זה חשוב לעולם התורה' - אז הייתי אומר 'לא רוצה'? לא הייתי אומר לו דבר כזה".

יצוין כי ינקלביץ' עצמה הגיבה בשלילה להצעות שהגיעו לפתחה ואמרה כי אין לה עניין להתעסק בנושא הזה. אשל עצמו מסר בתגובה: "לי זה טוב כזה פרסום, אבל לא ביקשנו ולא נרצה - לא אותה ולא אחרים. אנחנו שמחים עם ה־65 שיש לנו".

מפלגת כחול לבן עומר ינקלביץ' נתן אשל הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד