י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"הממשל האמריקאי מופרע"

מדורו: ניסיון ההפיכה בוונצואלה נכשל • צפו

נשיא וונצואלה ניקולס מדורו הכריז היום, כי ניסיון ההפיכה אמש (שלישי) בארצו נכשל, כאשר את האצבע המאשימה לניסיונות להדיחו מהשלטון הוא מפנה כלפי ארצות הברית וטראמפ • שר החוץ האמריקאי: היה למדורו מטוס מוכן לבריחה, רוסיה הורתה לו להישאר  

מדורו: ניסיון ההפיכה בוונצואלה נכשל • צפו
ניקולאס מדורו צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה הכריז כי ניסיון ההפיכה של האופוזיציה במדינתו נכשל והוא האשים את האמריקאים כמי שעמדו מאחורי הניסיון.

שר החוץ האמריקאי הגיב על ההאשמות, "למדורו היה כבר מטוס מוכן להימלט להוואנה, אך רוסיה הורתה לו להישאר במדינה". כך מדווח עיתון ה'גארדיאן' הבריטי. הרוסים הכחישו את דברי שר החוץ האמריקאי כשדוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, אמרה כי דבר זה אינו נכון.

מנהיג האופוזיציה חואן גואיידו. צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודיע כי לאחר הקרבות אתמול, בהם ירו חיילים התומכים בו, על חיילים התומכים במנהיג האופוזיציה גואיידו, כי נאמניו הצליחו לסכל את ניסיון ההדחה שאורגן בידי הימין הקיצוני בארצו שנתמך על ידי ארצות הברית".

מדורו הנחשב לדיקטטור בוונצואלה הודיע כי כל המעורבים יעמדו לדין ובנוסף מדווח, כי הוא סגר בארצו את שידורי רשת CNN האמריקאית.

טראמפ עצמו איים על מדורו אתמול, ובחשבון הטוויטר שלו כתב כי יטיל סנקציות נוספות על וונצואלה אם היא תמשיך לפגוע באזרחיה. מדורו בתגובה לדברי טראמפ אמר כי "הממשל האמריקאי הוא מופרע".

צבא וונצואלה מול המפגינים. צילום: רויטרס

כזכור, אתמול מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גואידו, קרא להתקוממות צבאית כדי להדיח את הנשיא ניקולאס מדורו וקבוצת חמושים פתחו בירי מחוץ לבסיס חיל האוויר של קראקס, כאשר המדינה מוכה וחבולה אחרי שנים של כאוס פוליטי וכלכלי ולמרות שבעבר היתה אחת המדינות העשירות באמריקה הלטינית, כיום, תושביה מתמודדים עם אינפלציה מרקיעת שחקים ורבים מהם נמצאים בחרפת רעב ומנסים לעקור למדינות שכנות.

מדורו שולט ורודה בעם שלו בוונצואלה משנת 2013. מאז, כשלפניו שלט במדינה במשך זמן רב המנהיג הדומיננטי הוגו צאווס, שגם הוא ניהל מדיניות של סכסוך עם ארה"ב ואת יחסיו הידק דווקא עם רוסיה. המצב הכלכלי והפוליטי של ונצואלה נמצא בקריסה נוראית, והאינפלציה הגיעה ל-10 מיליון אחוז. כתוצאה מכך, שלשה מיליון אזרחים היגרו מהמדינה.

המחאות האלימות ברחובות. צילום: רויטרס

לאחרונה, הושבע מדורו לעוד קדנציה של שש שנים בבחירות שנויות במחלוקת, מה שגרם להתפרצות של מחאות והפגנות ברחובות ונצואלה.

וונצואלה ניקולאס מדורו ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד