כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בחזית הסיוע לנכים: אזולאי וועקנין

צמד חברי הכנסת של ש"ס יקבלו מדליה של כבוד מארגוני הנכים בשל הסדרת נושא הליסינג לנכים • אזולאי זכה לתשבחות גם על תרומתו המכרעת בקידום חוק הפוליו

חניית נכים. צילום: יעקב נחומי
חניית נכים. צילום: יעקב נחומי

מחר (ד) בלילה, באירוע שייערך באולם מפואר בנתניה, יעניקו ארגוני הנכים מדליה של כבוד לח"כ דוד אזולאי ויצחק ועקנין מש"ס על עזרתם הברוכה במשך כל ימות השנה לארגונים.

חברי הכנסת, שישתתפו באותה עת בקריאת המגילה בבתי הכנסת, לא יוכלו להשתתף באירוע, והם קיבלו את המדליות כבר בתחילת השבוע מידי נציג הארגונים בלשכותיהם שבכנסת.

ביום שני, הצליח ח"כ אזולאי להביא לידי סיום מוצלח עוד פעולה של סייע לנכים, בוועדה לפניות הציבור בה הוא מכהן כראש הוועדה. "אני רוצה לברך את משרד האוצר והביטוח הלאומי על כך שהביאו את הסאגה של רכישת רכב לנכים בחברות הליסינג לסיום", בירך.

כזכור, הוועדה לפניות הציבור קיימה מספר ישיבות בנושא הליסינג התפעולי, ובהמשך גם בליסינג המימוני. הבעיה שניצבה בפני ציבור הנכים בישראל היא העדר הסדרה של מתן הנחות מביטוח לאומי בהתאם לאחוזי הנכות, בקונסטלציה של הסדר הליסינג, כלומר, בהסכם שנחתם בשנות ה-70 בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר והסדיר את נושא ההנחות לזכאים לניידות, לא נכלל נושא הליסינג, זאת מהסיבה הפשוטה שהסדר זה טרם היה קיים.

בעקבות פנייתו של ד"ר אלי נכט ליו"ר הוועדה הקודם, ח"כ אורי מקלב, הוא דן בנושא במספר ישיבות שערך מול ביטוח הלאומי, משרד האוצר ונציגי יבואני הרכב והליסינג. אולם רק עתה הגיעו באוצר ובביטוח הלאומי להסכמות שיאפשרו את תשלומי קצבת הניידות גם עבור נהגי הליסינג והן לגבי העמדת ההלוואה לרשותם.

משתתפי הדיון הודו בחום לח"כ דוד אזולאי, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, שהודות לטיפולו האישי והמהיר הוביל את נושא זה לסיום. ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה היוצא, ברך את ח"כ דוד אזולאי ואמר: "אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה".

נציגי ארגוני הנכים ביקשו להודות לח"כ דוד אזולאי על המשך עשייה למענם, כאשר בכלל זה גם חוק הפוליו שהצליח להעביר במהלך המושב הנוכחי של הכנסת.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד אזולאי הצטנע כדרכו, וביקש להודות לראש הוועדה הקודמת ח"כ אורי מקלב: "השלמתי את מה שהוא השלים", כמו כן הודה לד"ר אלי נכט, מיוזמי הדיון ולמנהלת הוועדה שלומית אבינוח.

"בכל הנושאים החברתיים אנו מוצאים אוזן קשבת אצל חברי הכנסת והשרים של סיעת ש"ס, אנו מבקשים להודות לכם על העשייה עבורנו". אמר יו"ר ועד הפעולה של ארגוני הנכים, באירוע שנערך במוצאי שבת בראשון לציון.

במהלך האירוע חולקו תעודות הוקרה לחבר הכנסת דוד אזולאי שעזר להוביל את חוק הפוליו, ולח"כ ציון פיניאן וחיים כץ מהליכוד שעזרו לקדם את החוק הפוליו, המשווה בין נכי הפוליו השונים. ח"כ דוד אזולאי בירך בשם חברי הכנסת: "לקחתי על עצמי לקדם את החוק, אני מטפל בו עוד בכנסת הקודמת, אבל הודות לעזרתכם ולעזרתם של חברי ח"כ פיניאן וח"כ כץ החוק הושלם".
דוד אזולאי יצחק ועקנין נכים אורי מקלב ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד