י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הכינוס

סורוצקין לראש הישיבה: הרב שטיינמן אמר להזמין מאמריקה

מנכ"ל 'לב לאחים' לייזר סורוצקין חשף לגרי"ג אדלשטיין כי מרן הרב שטיינמן זצ"ל תמיד ביקש שיבואו ראשי ישיבות מארה"ב. כך זה נראה בוידאו

סורוצקין לראש הישיבה: הרב שטיינמן אמר להזמין מאמריקה
הגר''א ברודני ולייזר סורוצקין אצל הגרי''ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי אליהו ברודני, ראש ישיבת מיר בארה"ב, ומנכ"ל 'לב לאחים' אליעזר סורוצקין נכנסו היום לקבל הדרכה מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לקראת הכינוס השנתי של 'לב לאחים' הערב בבני ברק.

בתיעוד וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים', אומר המנכ"ל סורוצקין: "אני מסביר תמיד שאנחנו מבקשים שראשי ישיבות יגיעו, הרב שטיינמן זכרונו לברכה תמיד היה אומר לי לבקש שיגיע גם ראש ישיבה מאמריקה הוא היה אומר שיש שותפות בין ארץ ישראל לאמריקה יש חשיבות שעולם התורה יודע שהוא לוקח אחריות יחד עם עולם התורה באמריקה. לכן תמיד התאמצנו שמישהו יבוא מאמריקה". 

סורוצקין המשיך: "הראש ישיבה אני רק רוצה לומר דבר אחד, הדבר שהכי עושה חיזוק ואני יודע כמה זה חשוב לאברכים, שהראש ישיבה אמר לנו כבר פעמיים שלש דעת תורה, שכשאברך לומד עם מישהו בהרצליה משנה פשוטה בברכות הוא מבין בגלל זה יותר טוב בזבחים ובתוספות". 

הגרי"ג אדלשטיין: "מידה כנגד מידה... יש לו סיייעתא דשמיא מידה כנגד מידה...".

הגר"א ברודני: "אני שמעתי מדוד שלי סיפור שהוא ראה בעיניים, הוא נכנס פעם לר' משה פיינשטיין לבית מדרש, אף אחד לא היה שם בבית מדרש, וילד קטן ניגש אליו עם "עבודת בית מהבית ספר בחומש" זה שלומד איתו לא הגיע, וביקש מר' משה פינשטיין שהרב יעשה איתו את העבודת בית, ר' משה הפסיק ולמד איתו את העבדות בית. בדרך הביתה דוד שלי שואל את ר' משה: עד כמה המידה של ענווה? אז הוא הסתכל עליו ושאל אותו: התפללת הבוקר? אמרת "אהבה רבה"? ביקשת ללמוד וללמד? עשית תנאים עם הרבש"ע מה ללמד?... מעשה שהיה".

לב לאחים הגרי''ג אדלשטיין אליעזר סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד