י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מגפת ההברחות

בנות חרדיות עצורות ותגורשנה בטיסה במהלך השבת: "חוצפה"

"באים לכאן צעירים חרדים באמצע הזמן, לא רק בחופש, ומבריחים חומרים לא חוקיים", מספר שליח חב"ד באוסלו ל'בחדרי חרדים', "בשיא החוצפה הם מחלקים למבריחים את המספר שלי?" • כעת, מדובר בשתי בנות חרדיות שעצורות שם והן תגורשנה בטיסה לישראל בעצם יום השבת

בנות חרדיות עצורות ותגורשנה בטיסה במהלך השבת: "חוצפה"
מטוס בהמראה. אילוסטרציה צילום: unsplash

שומו שמים: בנות חרדיות יגורשו על מטוס ביום שבת קודש, לאחר שהבריחו חומר לא חוקי.

סיפור ההברחות שנחשף ב'בחדרי חרדים', ממשיך לעורר גלים בכל אירופה, לאחר הפרסום על כך שעשרות בחורים ובחורות חרדים, מבריחים עלי 'גת' לאירופה, אשר בישראל הדבר מותר אולם באירופה הוא חומר אסור, עכשיו הסיפור עולה שלב, מספר עסקנים ממדינות שונות באירופה פנו ל'בחדרי חרדים' וביקשו לזעוק את זעקתם.

עשרות בחורים ובחורות חרדיות מבריחים לאירופה 'גת', הם מקבלים סכום כסף ומלון לשלושה ימים ונאמר להם על ידי המפעיל, כי אם הם יסתבכו, הם יכולים להתקשר לשליח חב"ד המקומי, והם מצוידים במספרו האישי של השליח.

ל'בחדרי חרדים' נודע בשעות האחרונות, כי שתי בחורות חרדיות מירושלים, עצורות מזה מספר ימים באוסלו בירת נורווגיה בגין ניסיון הברחה של עלי 'גת'. הן יגורשו בעיצומה של השבת הקרובה לישראל.

הנורווגים מסרבים להעלותן לטיסה עם חניית ביניים, ומתעקשים דווקא על טיסה ישירה, וכזו יש רק ביום שבת קודש, ולעת עתה נראה כי השתיים תאלצנה לחלל את השבת בעל כורחן בשל ההברחה האסורה.

שליח חב"ד לאוסלו הרב שאול וילהלם, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי פונים אליו בחודשים האחרונים כל אלו שהסתבכו, והצעירים מתחננים לשהות בבית חב"ד, ולשלם ככל אשר יושת עליהם, אך הוא אינו מסכים, "הם עוברים כאן על החוק, אני לא עוזר לפורעי חוק". אומר לנו הרב.שליח חב"ד, הרב וילהלם. 

וילהלם מספר כי "הבחורים והבחורות מגיעים לכאן ללא ידיעת הוריהם, הם נעצרים ומגורשים, אני לא מוכן לעזור להם, הם עושים חילול השם נורא, עוד יחשבו שאנחנו משתפים פעולה איתם, אני לא מוכן לעזור להם, ביקשו ממני לעזור שלא יגורשו בשבת, אבל הנורווגים לא מוכנים לשמוע ממני יותר".

"יש מגפת הברחות, באים לכאן צעירים חרדים באמצע הזמן, לא רק בחופש, ומבריחים חומרים לא חוקיים, והם יודעים שזה לא חוקי, איפה ההורים שלהם, בנות חרדיות יושבות בכלא עם גויים, מה זה הדבר הזה, ועוד בשיא החוצפה הם מחלקים למבריחים את המספר שלי?". זועק הרב.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בנוסף לגירוש בעצם יום השבת פרשת 'קדושים תהיו', נאסרה על אותן הבנות, הכניסה לכלל 28 מדינות האיחוד האירופי למשך החמש השנים הבאות."לא נעזור להם". וילהלם

לסיכום, מבקש שליח חב"ד המקומי להבהיר באמצעות 'בחדרי חרדים', כי "אף אחד לא יקבל עזרה בנורווגיה אם הוא יגיע להבריח חומרים לא חוקיים, זו מגפת הברחות, ואנחנו לא נמצאים כאן כדי לשרת עבריינים, מי שייתפס יצטרך להסתדר לבד, בבית חב"ד פה הם לא ידרכו".

כמו כן, הוא פונה להורים לשים לב, היכן הילדים שלהם מסתובבים, ולוודא שהם אכן בישיבה או בסמינר, כי הרבה מהם טסים להבריח ללא ידיעת ההורים על הטיסה עצמה.

נזכיר, כי רק לפני שלושה ימים חשפנו ב'בחדרי חרדים' את תופעת ההברחות, ודיווחנו על מעצרן של שתי בחורות במנצ'סטר, כאשר הן מופרדות, האחת במתקן כליאה בשדה התעופה במנצ'סטר ואלו חברתה במעצר בית בביתו של רב מקומי.  

רשת הברחה חרדים מעצר חרדיות בחורות חרדיות אוסלו נורבגיה שאול וילהלם הברחת גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד