י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מתנצל בכנות - תסלחי לי"

אחד מרוצחי הנגיד נידון למאסר ובכה לאלמנה

קנדל פליקס ששיתף פעולה במשפטו והפליל את בן דודו שהגה ותכנן את הרצח, נידון ל-15 שנות מאסר עם אופציה להארכה • לפני הקראת גזר הדין הוא הקריא מן הכתב התנצלות לאלמנתו של הנגיד ר' מנחם שטארק הי"ד • האלמנה: "אני מכירה את הכאב של ילדים שגדלים ללא אבא שלהם"

אחד מרוצחי הנגיד נידון למאסר ובכה לאלמנה
קנדל פליקס בבית המשפט צילום: באדיבות Hamodia.com

קנדל פליקס, שהורשע בחטיפתו וברציחתו של הנגיד החסידי ר' מנחם שטארק הי"ד, נידון לעונש של 15 שנות מאסר מינימום, ופועל עונשו יכול להגיע למאסר עולם, לאחר ששיתף פעולה במשפטו.

פליקס הורשע בספטמבר 2016 ברציחתו וחטיפתו של ר' מנחם שטארק, יזם נדל"ן חרדי מניו יורק. הוא העיד לאחר מכן נגד בן דודו ארסקין פליקס, שתכנן לחטוף את שטארק תמורת כופר, המנוח נרצח באמצעות חניקה על ידי שני בני הדודים.

במשפטם טענו השניים כי הם לא התכוונו מלכתחילה לרצוח אותו, אולם בשעת מעשה לאחר שחטפו אותו הם נלחצו מעוצמת ההתנגדות שלו ובכדי להכניעו הם חנקו אותו עד מוות.

בבית המשפט, טעם התובע הווארד ג'קסון כי קנדל "שיתף פעולה למופת באופן מלא, פעמים רבות נפגשנו איתו כדי להכין אותו על עדותו". אמר ג'קסון וביקש להטיל עליו מינימום 15 שנות מאסר עד 25 שנה לכל היותר. גזר הדין הסופי יפורסם במועד מאוחר יותר. כך דווח באתר 'hamodia'.

לפני גזר הדין, פנה קנדל אל אלמנתו של הנגיד ז"ל, הגברת באשי שטארק ואל שאר בני המשפחה וחבריו הרבים שנכחו באולם ובכה כשהקריא להם מכתב.הנגיד ר' מנחם שטארק הי"ד. (באדיבות המשפחה)

"אני מתנצל בכנות על שנגררתי להשתתף במעשה הזה, בלי לדעת שהתוצאה הסופית תהיה הרצח של מר מנחם שטארק", אמר קנדל.

הוא התייחס בדבריו, לעובדה שהוא כלוא כבר מזה חמש שנים בהיותו מנותק מילדיו, והוסיף להתנצל, "מה שפגע בי יותר מכל הוא שמישהו איבד את חייו ושאני לא יכול להחזיר אותו".

"ככל הנראה אם ​​לא הייתי לוקח חלק [בפשע], מר שטארק היה חי אתך ועם הילדים שלו", אמר לגברת שטארק. "הלוואי שהייתי יכול לחזור בזמן כדי שכל זה לא היה יכול לקרות אי פעם, זה משהו שאני צריך לחיות איתו עד סוף ימי", מירר קנדל השחור בבכי וביקש מאלוקים שיסלח לו, וכן מהאלמנה שטארק "תסלחי לי על השתתפותי".

קנדל נמצא כאמור במעצר מזה כחמש שנים מאז נעצר בגין מעורבותו ברצח האכזרי, לא רק בגלל מסוכנותו, גם בשל החשש לביטחונו האישי לאור זאת ששיתף פעולה בחקירתו והפליל את בן דודו ארסקין פליקס, שהגה את החטיפה ונידון ל-25 שנה עד מאסר עולם, ללא אפשרות לשחרור מוקדם.

אלמנתו של הנרצח, הגברת באשי שטארק אמרה בבית המשפט לכתב 'המודיע' באנגלית, "קנדל הביע חרטה ברורה על מה שעשה, והיה ברור שהוא נגרר לפשע ומרגיש רע בקשר לזה. אני מכירה את הכאב של ילדים שגדלים ללא אבא שלהם, אני באמת מרגישה את מה שהוא אמר. אני חושבת שהמשפט הוגן ושהוא צריך להתאחד עם הילדים שלו בעוד עשר שנים".

גזר דינו של בן הדוד ארסקין פליקס, שהורשע בחודש שעבר בתכנון החטיפה וברצח, יתפרסם בחודש הבא, כאשר הוא עומד בפני מקסימום של 25 שנות מאסר, ללא אפשרות של שחרור מוקדם.

מנחם שטארק חטיפה ורצח קנדל פליקס גזר דין מאסר בפועל רצח שטארק משפט רוצחי שטארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד