ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

"שאני אשלם דמי תיווך? הצחקתם אותי?"

לא אחוז וחצי וגם לא חצי אחוז, לא המוכר משלם וגם לא הקונה •במקום לשלם כספי תיווך יקרים,  תוכלו בכסף הזה לרהט בשלמות חדר שינה • כך אתר הלוחות החרדי תרי זוזי יעזור לכם לחסוך עשרות אלפי שקלים ברכישת דירה

"שאני אשלם דמי תיווך?  הצחקתם אותי?"
דירה למכירה צילום: ליאור מזרחי פלאש 90

אם אתם מתעסקים במקצוע שבו הזמן שלכם פשוטו כמשמעו שווה מאוד הרבה כסף יכול להיות שעמלת התיווך היא אכן הפתרון הכדאי עבורכם.
לעומת זאת, אם אתם משכבת העם הנורמטיבי, מה שנקרא מעמד הביניים ואתם יכולים להקדיש מעט מזמנכם לחפש את הנכס או את ההזדמנות העסקית בקצב ובתקציב שלכם, ברוב המקרים תחסכו את ההוצאה הגבוהה של דמי התיווך.

מתעניינים בתיווך דירה בחינם? הכנסו לכאן>>>

ברוב המקרים עסקת רכישת דירה פרטית היא העסקה הגדולה במהלך חיו של האדם ולכן העסקה חייבת להיות רצינית ונטולת סיכונים. 
אין ספק בכך שלסגור עסקה באמצעות מתווך זה הכי נכון והכי יעיל ויש לכך המון יתרונות, אולם, בין אם אתם המוכרים ובין אם אתם הקונים, אם אתם לא עצלנים ואתם קצת יצירתיים, תוכלו לעשות בעצמכם את העבודה השחורה של המתווך ובכך לחסוך עשרות אלפי שקלים.

כדי שתוכלו לעשות זאת ולחסוך את דמי התיווך, כדאי שתדעו מהו תפקידו של המתווך מעבר לעובדה שהוא דאג להביא את הקונה והמוכר לשבת יחד סביב השולחן כדי לסגור עסקה, עם קצת שיעורי בית וכישורים קלים של ניהול משא ומתן תוכלו לעשות זאת מעולה בעצמכם וגם לטפוח לעצמכם על השכם בסיום העסקה.

תפקידו של המתווך בין היתר הוא, גם לסנן עבורכם את המתעניינים ברכישת הנכס רק ללקוחות פוטנציאלים ורלוונטיים לגבי הנכס.
ע"י כמה שאלות נכונות שלכם לכיוונו של המתעניין על הקו, תוכלו לסננן בעצמכם ולכוון להציע ולהראות את הנכס רק ללקוחות  רציניים. 
כ"כ, תפקידו של המתווך  להכיר את השטח ולדעת על עוד עסקאות שנעשו באזור הנכס שלכם וכך לעזור לכם לתמחר את הדירה בצורה מדויקת יותר.
גם את זה אתם תוכלו לעשות בקלות באמצעות הערכה של שמאי מומחה, או ע"י בדיקות בשטח או באתרי נדל"ן מוכרים בתחום כמו 'מדלן' וכד'

למכירה • קרדיט: פיקסביי

בנוסף לכך, המתווך אמור לחשוף בפניכם (רק אם הוא יודע ואם הוא אמין) את כל המידע שיש לו על הנכס בין אם הנכס אמור להשביח בקרוב כמו, תמ"א 38 וכד'. 
וכן להיפך, כמו האם מתעתד להיבנות בקרבת הנכס בניין גבוה שיסתיר את הנוף והאוויר, מפעל מזהם, כביש סואן, מוסדות ציבור מסוימים, גני משחקים, קווי מתח גבוה של חברת החשמל, אנטנות סלולריות ועוד.
או לדוגמה, האם בוצעו בנכס חריגות או עבירות בניה כלשהן (אשר כרוכות בקנסות) ועוד.

בכל מקרה, ברוב המקרים המתווכים אינם מספקים תמיד מידע שעלול להפיל את העסקה (למרות שהם חייבים) ובל מקרה, תמיד תנסו אתם להיות יצירתיים ולדלות בעצמכם מידע על הנכס הן מבעל הנכס או מאחד השכנים והן מהרשויות, כמו עירייה, טאבו וכו'

אז איך מוצאים נכס ללא תיווך?

היום האינטרנט והתקשורת הדיגיטלית טרפו את הקלפים גם בעולם הנדל"ן ומרבית מקורות המידע של המתווכים זמינים גם אצלכם במחשב.

באתר תרי זוזי אתר הלוחות המוביל בציבור הדתי והחרדי לחיפוש ופרסום דירות, תמצאו מאגר גדול של מודעות נדל"ן לצד מנועי חיפוש מתקדמים, לפי מגוון פרמטרים כמו אזור הדירה, סוג הדירה, קומה, מספר החדרים, גודל הדירה, ועוד קטגוריות,
כאשר יש חלוקה מובנית בין דירות בתיווך לדירות ללא תיווך.

כדי שריבוי ועומס המידע לא יקשו עליכם באיתור הנכס המתאים באתר
תרי זוזי
עליכם קודם כל להגדיר היטב את הנכס שאתם מעוניינים ומחפשים, מה שיעזור לכם להתחיל בסינון ממוקד מאוד ולהרחיב אותו בהדרגה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

נדל"ן יד שניה מכירות תיווך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד