י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

הנושא בפגישתם של ראשי הישיבות והמשגיח

בצל המשא ומתן ונושא חוק הגיוס, ביקרו במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, הגר"א פילץ מתפרח, הגרמ"י שניאורסון מטשעבין והמשגיח הגר"ד סגל לפגישה משותפת • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

הנושא בפגישתם של ראשי הישיבות והמשגיח
הגר"א פילץ, הגר"ד סגל והגרמ"י שניאורסון צילום: שוקי לרר ושמואל דריי

פרסום ראשון: המשגיח הגר"ד סגל, הגר"א פילץ ראש ישיבת 'תושיה' בתפרח והגרמ"י שניאורסון ראש ישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין, הגיעו למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והביאו בפני ראש הישיבה מספר נושאים שעל הפרק כאשר במרכזם חוק הגיוס העומד בראש רשימת הדרישות במו"מ הקואליציוני.

במהלך ההתייעצות שנערכה זמן רב בביתו ברחוב ראב"ד, הכריע ראש הישיבה כי כדי שהנושא יטופל בצורה יסודית, ימונו הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי ברוך סולוביצ'יק לרבנים, שילוו את חברי הכנסת בכל הנוגע לחוק הגיוס ואף שוחח טלפונית עם ראשי הישיבות והודיע להם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנים וראשי הישיבות שטחו בפני ראש הישיבה טענות שהגיעו אליהם כי חוק הגיוס הינו דבר החשוב ביותר ליהדות החרדית ואסור בשום אופן שהוא יתנהל בידי פוליטיקאים ולא על ידי ראשי הישיבות.

הגרמ"י שניאורסון סיפר כי היה בביתו של האדמו"ר מגור בעניין ואצל גדולי האדמו"רים.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין

כזכור, הלילה (חמישי) פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' על אודות ישיבת חברי הכנסת של 'דגל התורה' בבית הגר"נ זוכובסקי יו"ר ועדת הרבנים של התנועה, בהשתתפות הגר"י אפרתי חבר ועדת הרבנים ושם הוציאו לפועל את הכרעתו של ראש הישיבה וניתנה ההנחיה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, לתאם את כל נושא חוק הגיוס עם שני הרבנים הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי ברוך סולוביצ'יק.

יצויין כי הגאון רבי יגאל רוזן הוא אחד מראשי הישיבות הדומיננטים ב'דגל התורה' והגאון רבי ברוך סולוביצ'יק הינו חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים וחבל הנהלת ועד הישיבות הנותנת את הדיחויים לבני הישיבות.

ביום שלישי אף נפגשו הגרי"ג אדלשטיין ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן בבית ועד הישיבות בירושלים, כאשר בישיבה השתתף גם הגר"ב סולוביצ'יק ששוחח ארוכות עם הגר"ש כהן בעניינם של בני הישיבות והחוק שייתן את השקט לתלמידי הישיבות להמשיך ללמוד וכל מי שתורתו אומנותו לא יחשוש משום גזירה ממשלתית.

חוק הגיוס הגרי''ג אדלשטיין המשגיח הרב דן סגל הרב אביעזר פילץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד