י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבת, גיור וכותל

מסמך הדרישות של איחוד מפלגות הימין

מחר ייפגשו צוות המו"מ של 'איחוד מפלגות הימין' עם צוות 'הליכוד' בראשות השר יריב לוין לראשונה מאז הבחירות • לקראת הפגישה מחר, 'בחדרי חרדים' מציג את מסמך הדרישות המלא בנושאי דת ומדינה שגם החרדים יכולים לחתום עליו בלב שלם • במסמך, גם 'חוק זילבר'

מסמך הדרישות של איחוד מפלגות הימין
סמוטריץ' ופרץ צילום: אבי דישי, פלאש 90

חשיפה: לקראת פגישת המו"מ הראשונה בין צוותי סיעת איחוד מפלגות הימין לבין צוותי המו"מ של 'הליכוד', 'בחדרי חרדים' חושף את מסמך הדרישות המלא שגיבשו ראשי המפלגה, ח"כ הרב רפי פרץ וחה"כ בצלאל סמוטריץ' בנושאי דת ומדינה.

המסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כולל 19 סעיפים, הנוגעים לכל נושאי הדת שחלקם נעשו במסגרת התיאום בינם לבין חברי הסיעות החרדיות, שכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הם מהווים גוש אחד כנגד דרישותיו של יו"ר 'ישראל ביתנו' חה"כ אביגדור ליברמן.

תשעה עשר הסעיפים כוללים את כל נושאי הדת שעומדים על הפרק ובראשם חילולי השבת ונושאי הסטטוס קוו במסמך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הם דורשים לשמור על הסטטוס קוו ובאם ייפסלו חוקים בעניין הרי שהם יתוקנו באופן מיידי. בנוסף לכך הם דורשים כי "לא תקודם ולא תאושר חקיקה פרטית שיש בה משום פגיעה בסטטוס קוו, כאשר חוק שכזה יורד מסדר היום על ידי התנגדות כל הקואליציה אלא אם יש לכך אישור של כל מרכיבי הקואליציה".

בנושאי השבת דורשים עוד ב'איחוד הימין' לקדם תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה לפיו "חובת ההשבתה חלה על העסק ולא על העובדים, וימנע העסקת עובדים בשבת בטענה שאינם יהודים", בנוסף דורשים לצמצם את העבודות הציבוריות בשבת וכן דרישה לקיים שקיפות בוועדה למתן היתרים בשבת, כך שהפרוטוקולים יפורסמו לעיני כל.

סעיפים נוספים שניתן למצוא במסמך הדרישות שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הם דרישה להעביר את חוק ערך לימוד תורה, חוק הכשרות, למנוע הרחבת המיסיון בישראל, שינוי בחוקות בחירת הרב הצבאי הראשי, חוק הגיוס והעניינים הנלווים ורפורמות נוספות בעניין הרבנות הראשית ובתי הדין שמוצגים במסמך נוסף.

דרישה נוספת, עוסקת בעניין מתווה הכותל שכידוע נמצא אף הוא על הפרק, כאשר סמוטריץ' ופרץ דורשים מ'הליכוד', "לעגן את מעמדו של 'ראש העדה הדתית' כלומר 'הרב הראשי' כמי שקובע את הסדרי התפילה בכותל לכל אורכו", דבר שיענה לעתירות הרפורמים ונשות הכותל לעניין שוויון הזכויות והאפליה כלפם.

חוק נוסף ששולב במסמך הדרישות שהועבר כבר לידי 'הליכוד', הוא שינוי חוק האפליה שבוודאי יכונה כ'חוק זילבר', בו מבקשים בסיעות הדתיות להביא לשינוי בעתירות כנגד אירועים פומביים שנעשים בהפרדה ודורשים לחוקק חוק שיקבע כי הפרדה מגדרית בשל אמונה דתית לא תחשב כאפליה.

איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ' הרב רפי פרץ מסמך הרכבת ממשלה דת ומדינה סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד