י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין קואליציה בלעדינו"

פרוש: "מגיעים לנו ארבעה משרדים - נעמוד על כך" • צפו בראיון

בצל המו"מ המורכב, הנושא שעומד על הפרק הוא חוק הגיוס, אך גם נושא התיקים שדורשת 'יהדות התורה' לא נעלם מהשולחן. סגן השר פרוש בראיון סוער ל'בחדרי חרדים' עושה סדר סביב דרישות החרדים: "אין קואליציה בלעדינו"• על הסערה סביב התפקידים: "אנחנו לא סחטנים" • צפו

פרוש: "מגיעים לנו ארבעה משרדים - נעמוד על כך" • צפו בראיון
מאיר פרוש צילום: בחדרי חרדים

בצל המו"מ העמוס בקשיים סביב נושאי הדת ובראשם חוק הגיוס כשלצידו קשיים נוספים גם בתוך 'יהדות התורה' סביב חלוקת התיקים, סגן השר חה"כ מאיר פרוש בראיון ל'בחדרי חרדים' עושה סדר סביב דרישות החרדים בנושאי הדת "אין קואליציה בלעדינו", מעביר מסר מפייס לאביגדור ליברמן ומבהיר כי הם יתעקשו על חוק לימוד תורה.

בפתח הראיון מעניק סגן החינוך וחבר הכנסת מאיר פרוש הצצה אל מאחורי הקלעים סביב גיבוש הדרישות המשא ומתן, "הצוות של לשכתי עוסק כבר עוד מלפני הבחירות בסעיפי המו"מ הקואליציוני, בנושאי שבת, גיוס בנים ובנות, רווחה וכמובן חינוך, הכנו מסמך עם עשרות סעיפים בנושא חינוך, מגובש משפטית מדוע אנחנו דורשים כל סעיף, הרבה חומר ואנו יושבים עם אנשי דגל ומסנכרנים על החומר שהם הכינו".

פרוש מציין כי לפעמים עולות דרישות גם תוך כדי הקדנציה, "כשהגעתי במהלך הקדנציה החולפת ליריב לוין לבקש חוק יוסד לימוד תורה, התשובה שלו אלי הייתה, 'אין לכם את זה בהסכם הקואליציוני אתם לא יכולים לבקש את זה', כעת אנו דורשים את זה, כי אם עשינו חוק ששר הביטחון יש לו סמכות לתת דיחוי לכל מי שלומד תורה, עדיין יכול להיות וויכוחים על סמכות השר, על שיקול דעתו ולכן אנחנו צריכים את החוק שמאזן".

"רוצה להפיל על פיצ'פקעס קטנים?!"

פרוש מעביר מסר מפויס ואופטימי בכל הנוגע למחלוקות סביב חוק הגיוס כשהוא מציין במהלך הראיון ל'בחדרי חרדים' כי, "משרד הביטחון עומד מאחורי החוק שליברמן מגן עליו שבו נכתב שמי שיושב ולומדי יכול לעשות זאת, אך הוויכוח הוא האם הגעתי מספיק לשוויוניות שצריך או לא, אבל העיקרון של מי שיושב ולמד צריך לקבל דיחוי זה גם של משרד הביטחון, אז לא מובן איך הוא רוצה להפיל על פיצ'יפקס כאלה כשיש לו רק חמשה מנדטים ולנו יש עשרים ואחת מנדטים – זה נכון שאין קואליציה בלעדיו אבל גם אין קואליציה בלעדינו, אני לא רואה את היהדות החרדית נכנסת לקואליציה בלי פתרון לנושא בני הישיבות, זה לא נתון לוויכוח".

"אני לא רוצה לפגוע בליברמן", מוסיף פרוש ואומר, "אני מכבד אותו, ההתנהלות שלנו היא מול 'הליכוד' ולא מולו, אבל צריך לזכור שהוא זה שהביא לכנסת את החוק של משרד הביטחון שאומר שיש לתת דיחוי למי שרוצה לשבת וללמוד, והוא ממשיך את המסורת של שרי הביטחון מאז בן גוריון, הוויכוח הוא מה קורה האם הספיקו ביעדים או לא"

פרוש מציין כי "גם בנושא הדיור אי אפשר להתחייב על יעד ברור, אבל בהחלט אנחנו מגבשים מסמך עם דרישות ברורות שאנו מציגים לליכוד שיכול להקל על הציבור החרדי בנושא הזה".

"אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו"

בראיון מתייחס סגן השר מאיר פרוש לראשונה לסאגה הפוליטית סביב דרישתה של 'יהדות התורה' לתפקידים כשמוקדם יותר השבוע חשף 'בחדרי חרדים' כי ב'ליכוד' מסרבים להעניק לידי 'יהדות התורה' את תפקיד שר השיכון הנשחק והציעו להם תפקידים אחרים ב'יהדות התורה' נשמעים קולות לוותר על התפקידים  הללו ולדרוש יותר סגני שרים כדי להשפיע במספר משרדים גדול יותר.

פרוש מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. כי, "מאחר ואנחנו לא שרים בפועל ולא לוקחים ממכסת התפקידים של 'הליכוד', אין סיבה שלא נקבל ארבעה תיקים: כספים, בריאות שיכון ורווחה. כי הרי אם תספר לליכוד שיש להם שרים ללא תיק מהמכסה של אגודת ישראל, הם ישמחו על כך".

"כמו שח"כ סמוטריץ' מבקש עבור חמישה מנדטים את החינוך והמשפטים, שמכניס את כל הארבעה תיקים ש'יהדות התורה' מבקשת, אז גם אנחנו מטבע הדברים מבקשים את מה שמגיע לנו", מבהיר פרוש.

גם בהשוואה לדרישות תנועת ש"ס הוא מציין כי "המשקל הפוליטי של משרד הפנים הוא כמו המשקל של משרד השיכון, אנחנו יודעים שליצמן עשה את משרד הבריאות לבונבוניירה, אבל המשקל של הפנים הוא כמו השיכון, גם בהקשר של ועדת הכספים, למדתי מ'הליכוד' שהם לא מחשיבים את יו"ר ועדת חו"ב ויו"ר הכנסת לאחד מהתיקים. לנו לא מספיק להציע שר בלי תיק כי אנחנו לא לוקחים שרים ואנחנו צריכים משרד בכדי לפעול שם"

"שלושת התיקים: פנים, דתות, נגב וגליל שמצעים לש"ס, הם יותר משמעותיים ממה שמציעים לנו, כאשר הם לוקחים תפקידי שרים", מבהיר פרוש, שבנוסף עוקץ את ש"ס ואומר, "במסמך שאני הכנתי לפני פסח, הבהרתי שאנו לא מבקשים תיקים שנמצאים שנים אצל אחרים, לא בחרדי ולא בדת"ל, אתה צריך לשאול את ש"ס מדוע הם מבקשים את  משרד השיכון".

בנוסף, פרוש דוחה את ההצעה שהעלו חברי סיעתו והיא לוותר על דרישתם לסגני שרים במעמד שרים ולדרוש יותר סגנים ביותר משרדים שלדבריו, " אינו דומה ואני אומר את זה על מאיר פרוש, כסגן שר תחת שר לסגן שר במעמד שר, וודאי שאתה יכול להשפיע במקרה כזה יותר, בכל משרד ניתן למצוא מה שקשור לחרדים, אנחנו צריכים לעמוד על כך שנקבל את מה שמגיע לנו.

"אני לא שמעתי את מי מהחברים שלא מגבים אותי, אולי לא נעים להם לומר את זה, אבל גם אם הם לא אומרים את זה, אשמח שתאמר לי, הרעיון שלקחת זכות לקבל תפקיד משמעותי ולמסמס אותו עם תיקים קטנים יותר תחת שרים, הוא לא קיים באף מקום, לא בכנסת ולא בעיריות", מבהיר פרוש.

לסיכום, מסרב פרוש לדון באופציה של ויתור על חלק מהדרישות ואומר נחרצות, "אני מדבר על הלהט של 'יהדות התורה' בנושא של ארבעה תיקים, כך שאיני רוצה לדבר מה יהיה אם לא, כי מגיע לנו ארבעה משרדים ואנחנו לא סחטנים, נעמוד על כך, כל דיבור אחר שאומר שצריך לקחת סגני שרים תחת שרים, מגיע לאוזניו של הליכוד וממסמס והורס במו"מ את  האפשרות שנקבל את זה".

 

 

 

 

מאיר פרוש יהדות התורה משרד השיכון סגן שר קואליציה משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד